Audi S5 и BMW M440i в сравнение на спортни кабриолети


30
юли
2021

Отваряме покрива за слънчеви бани. AUTO BILD тества BMW M440i и Audi S5 – двата мощни кабриолета са нашите посланици на новата, стара свобода.

1-во място с 540 от 800 точки: BMW M440i Cabrio

BMW се представя убедително най-вече в разделите за комфорт и задвижване.  Освен това моделът от Мюнхен е и по-евтин.

2-ро място с 522 от 800 точки: Audi S5 Cabrio

S5 е първи в разделите за каросерия и динамика. Това обаче не се оказа достатъчно – във всички останали раздели BMW бе по-добро.

Синьо небе, кафенета с маси навън и щастливи хора. Сред тях и двама „баварци”, които обичат да се движат под открито небе, за да привличат погледите на момичетата и момчетата: BMW M440i Cabrio и Audi S5 Cabrio – най-потентните към момента представители в своя клас.

В BMW M440i ни впечатлява най-вече редовият 6-цилиндров агрегат

Принципно е трудно да надхвърлиш това, което дава разполагащият с 374 к.с. турбо редови 6-цилиндров мотор на M440i подпомаган от 48-волтова бордова система. А всъщност нямаме предвид мощността, а говорим за реакцията, настройката двигател-трансмисия, звукът и ефективността. За култивираната си работа получава пълен брой точки, макар че сме сигурни: няма по-фино работещ двигател с вътрешно горене в сегмента на струващите 200 000 лв. модели. От копринено-мекото стартиране (благодарение на ремъчния стартер-генератор) през развъртането още при 1000 оборота до диапазона на високите обороти (почти до 7000) – двигателят работи без вибрации. Черешката на тортата е присъстващият постоянно по въодушевяващ начин звук.

Двигателят на S5 също дава радост от шофирането

Смъкваме покривите и се отдаваме на разхлаждащо пътуване по междуградски пътища. Тук Audi ни показва, че неговата комбинация двигател-трансмисия, състояща се от 3-литров турбомотор и 8-степенна автоматична трансмисия с хидротрансформатор без мека хибридизация, не успява да поддържа темпото. Но все пак V6 с горещо V-разположение (турбина между цилиндрите) също е извор на радост. Докато останалата част от света на откритите A5 трябва да се справи с четири цилиндъра – независимо дали бензинов или дизелов – мощният 6-цилиндров агрегат с 500 Нм и доста добро звучене на S5 прави превъзходно шоу. Макар и да не успява да достигне реакцията и прецизното превключване на трансмисията на BMW, моделът от Инголщадт все пак се справя чудесно. При отворен покрив каросерията на Audi не прави впечатление на толкова здрава – ще усещате вибрации при преминаване през дупки в модела от Инголщадт. Когато покривите са затворени,  BMW се възползва от твърдите пластмасови елементи под плата – в кабриолета от Мюнхен е значително по-тихо – както в града, така и при темпо 160 км/ч в сравнение с Audi. Иначе и покривът на Audi пасва идеално и е добре шумоизолиран.

Спортното каране под открито небе не е евтино и при двата модела

Повече от добре работи доплащащото се динамично управление на S5. Променливото спортно управление на BMW е серийно, но средното положение на M440i е леко недефинирано, тук S5 прави впечатление на по-прецизно при управление. Иначе BMW предлага повече серийни екстри – при Audi трябва да доплащане за навигация, кожена тапицерия или сензори за паркиране и затова накрая въпреки по-ниската си базова цена S5 губи раздела за разходи.  Клиентите на M440i не трябва да доплащат и за спортния диференциал, но тези на Audi ще им се наложи. Ако искате на подходящо място да танцувате със задницата в завоите под пушека на гуми, то в M440i ще сте на правилното място. Въпреки двойното задвижване BMW с удоволствие се движи напречно, докато S5 го прави само в преносен смисъл. При модела от Мюнхен трябва да похвалим фино реагиращото окачване,  което дори и в най-спортната настройка не е толкова стегнато, колкото това на Audi.

ИЗВОД: Фантастичното задвижване превръща M440i в истинско преживяване – най-вече при каране със свален покрив. Освен това при BMW за по-малко пари получавате повече комфорт. Притежаващото топ-изработка S5 също е успешно, но накрая изостава с около 20 точки от Серия 4. И двата модела са доста тежки – около 2 тона.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин