2023
През 2002 г. Audi пусна на пазара царя на комбитата: RS6 с V8 битурбо, 450 к.с. и 4х4-задвижване притежаваше динамиката на Porsche! Ето защо го обявяваме за нашата класика на деня!
В това Audi на quattro GmbH са вплетени характерите на два автомобила: луксозен модел за цялото семейство и суперспортна машина.
Първото поколение Audi RS6 (2002-2004) всъщност изобщо не изглежда спортно: на пръв поглед това е типичен Avant, какъвто можете да срещнете на всеки ъгъл, с 1590-литров багажник (достатъчно просторен за ски ваканция, когато задната седалка е сгъната), но в действителност става въпрос за RS версия с 450 к.с., работен обем 4,2 литра, битурбо V8 и задвижване на четирите колела.
Детайлите издават Audi RS6
Едва по детайлите ще можете да разпознаете ултраспортното комби: хромирани странични огледала, овални ауспухови тръби и надписи по задницата и праговете издават най-мощното Audi от 2002 г.
Вътре ни посреща лукс, но не е прекалено тежък, а просто елегантен: най-фини кожени шевове, алкантара в тавана и серийна аудиосистема Bose. Скоростомерът е разграфен до 310 км/ч, а спортните седалки обгръщат идеално телата.

RS6 става първият модел на Audi с V8 турбодвигател, който позволява на машината да ускори от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди. Електронно ограничената максимална скорост от 250 км/ч се достига неусетно. 8-цилиндровият битурбо агрегат прави всичко това с мощен рев – същински ураган! При спортно шофиране V8 спокойно „засмуква“ по 18 литра на 100 км.
Динамика на Carrera – и място за хладилник
RS6 се характеризира със същата динамика като своя спортен предшественик RS4 (1999-2001), въпреки че тежи почти два тона и има 5-степенна автоматична скоростна кутия. Тихият гигант обаче няма за цел да бъде топ спортист, а по-скоро разкошен автомобил за дълъг път, който може да препуска по германските магистрали с темпото на 911 Carrera.
Audi за първи път поставя DRC (Dynamic Ride Control) – механична система, която намалява „гмуркането“ на предницата при спиране, както и страничния наклон на каросерията в завоите. За тази цел амортисьорите са свързани един с друг диагонално.

В първото си поколение RS6 на практика нямаше конкуренция. Това, което се очакваше от AMG или BMW M, в онези години се предлагаше само от Audi: комби с повече мощност от Porsche Turbo.
Общо 8081 бройки от модела са произведени от завода в Некарсулм. Преди две десетилетия RS6 Avant струва внушителните 88.600 евро (ок. 177.000 лева). В наши дни е трудно да намерите екземпляр от първото RS6 с пробег под 200.000 километра. Разгледайте предложения за модела в нашата онлайн борса.