Между дивите турбо-години и изкачването в автомобилната висша лига Audi създава първото RS4 Avant. Днешната ни класика на деня.
Спринтът от 0 до 100 трае под пет секунди. Това е бързо дори и за комби в днешно време. Още по-бързо ни се струваше през 2000 г., когато Audiпусна първото RS4. Avant с огромните вентилационни отвори в предната броня и широките прагове е първото творение на Quattro Gmbh.
Ядрото на мощното комби е разполагащият с 380 к.с. агрегат. Две турбини помагат на 2,7-литровия V6. Още при първото ускорение си проличава колко добре тези турбини компенсират турбодупката на първото quattro. За 4,9 секунди семейният експрес RS4 спринтира до темпо 100 км/ч, след 17 секунди са достигнати 200 км/ч. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Тъй като по времето на разработката на RS4 (B5) част от семейството на VW е и легендарната британска фирма за моторен спорт Cosworth, британците са помолени, да преработят цилиндровите глави. Освен това Audi получава интеркулер, нова ауспухова уредба и промяна на управлението на двигателя. 440 Нм максимален въртящ момент е на разположение постоянно между 2500 и 6000 об/мин.

Във вътрешното пространство на Audi спортните гени си проличават едва от втори поглед. Воланът е с кожена тапицерия, а вътре има и спортни седалки, пиано лак, внушителни стрелки и няколко бродерии. Те са в интересен контраст с външния вид. Той от своя страна е доста мускулест. Калниците са разширени, за да поберат 18-цоловите джанти на RS4, калниците също са доста внушителни. При интерес за покупка, трябва да обърнете внимание най-вече на безупречната сервизна книжка. Принципно RS4 (B5) не е проблемен по отношение на техниката, когато е добре поддържан.
