Audi RS Q8: по-широко просто няма как!


22
ное.
2019

Новото Audi RS Q8 е най-големият от всички RS-модели. Под ламарината му се крие техниката на RS 6 – както и солидна доза мощност. AUTO BILD ще ви даде информация!

Новото Audi RS Q8 трябва да бъде кулминацията на серията на голямото SUV-Coupé на. С 600 к.с. то е значително по-мощно от досегашния флагман SQ8 TDI (435 к.с.) – а с тегло от 2,3 тона е най-тежкият модел на RS. При динамичните характеристики (3,8 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч; 305 км/ч максимална скорост) RS Q8 е в една лига с най-именитите ѝ спортни представители. Директните конкуренти на Q8 са Lamborghini Urus (650 к.с.), BMW X6 M Competition (625 к.с.) и бъдещият Mercedes AMG GLE 63 S Coupe. Цената на RS Q8 също не е малка: базата е 252 000 лв. Пазарният старт е обявен за началото на 2020 г.

RS Q8 не е за стеснителни. Големият SUV на Audi излъчва потентност. Автомобилът от фотосесията в лава-зелено е оборудван с карбонов пакет – рамката на радиаторната решетка е от карбон и подчертава агресивната визия на RS Q8. Единствено при RS Q8 ще откриете различна структура на решетката. Който обаче е очаквал, че RS Q8 ще бъде още по-широко от SQ8, ще остане разочарован. Причината е много проста: ако RS Q8 се бе появил с по-широки калници, нямаше да успее да влезе в клетката за лакиране!

Затова пък дизайнерите са го украсили с допълнителни елементи на праговете и 23-цолови джанти. В задницата на RS Q8 доминират спойлерът на покрива, декорът на страничния вентилационния отвор под задните светлини и дифузьорът с типичните за RS крайни ауспухови тръби вляво и вдясно.

Алкантара и карбон за кокпита на RS Q8

Във вътрешното пространство на RS Q8 цари благородно-спортна атмосфера като в SQ8 – в комбинация с карбонови елементи и елементи от алкантара. Седалките са спортни, а вляво ще гледате към спортните уреди на виртуалния кокпит. Воланът с бутоните за избор на бързи функции ни е познат от моделите RS 6 и RS 7. В дизайн-пакета са включени и тапицериите от алкантара по падовете на централната конзола и скоростния лост, както и двуцветни предпазни колани.

Над 300 км/ч в RS Q8

RS Q8 използва техниката на RS 6 и RS 7. Данните са ни известни до голяма степен: от 4-литровия V8 двигател две турбини изтръгват до  600 к.с. и 800 Нм максимален въртящ момент. Автоматичната трансмисия е с 8 степени, а задвижването е двойно. Динамичните характеристики са впечатляващи: за 3,8 секунди вземате спринта от 0 до 100 км/ч, а от 0 до 200 км/ч са ви необходими 13,7 секунди. Максималното темпо е 305 км/ч. За него обаче ще трябва да доплатите – базовото Q8 може да вдигне само 250 км/ч. За по-голяма икономия се грижат ремъчен стартер-генератор и 48-волтова бордова мрежа. Така RS Q8 може да рекуперира енергия и да се движи, без да използва двигателя с вътрешно горене.  

Още по темата

Card image cap
190-ката, която остана топлес

4
апр.
2017

Не, тук не става дума за някакъв тунинг проект – а за концептуалната разработка на Daimler, която се оказва крайъгълен камък в историята на концерна

Card image cap
Клубът на супербързите: Jaguar F-Type SVR

27
юли
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap
Завод, който вече не съществува

30
мар.
2017

През тази година заводът на Opel в германския град Бохум щеше да навърши 55 години. За съжаление той вече не съществува - сградите са съборени, през една част от територията му минава магистрала, а някогашните паркинги сега са застроени с палатки и контейнери, приютили бежанци. Припомняме ви един репортаж по случай 50-годишнината на завода

Card image cap
MERCEDES SLS AMG ROADSTER или 300 SLS – кой от двата предпочитате?

25
апр.
2017

Откритият Mercedes SLS AMG ще празнува премиерата си на Автомобилното изложение във Франкфурт. Срещнахме го с не по-малко известния предшественик 300 SLS от 1957 г.

Card image cap

В последния брой:

Архив >