Audi RS e-tron GT: Тежи си на мястото (TEСТ)


19
окт.
2021

Атрактивна каросерия, мощно ядро – Tesla Model S въведе нова мода в света на електромобилите. Тя бе последвана от всички. Първо от Porsche Taycan, после от BMW с i4 M50. Audi, разбира се, не искаше да изостава и изпрати изключително красивия e-tron GT в надпреварата – сега и във версия RS с до 646 к.с. в режим Boost. Тествахме това Audi, за да разберем какво може. Досега многократно сме настоявали на страниците на списанието производителите да пускат после серийните версии на студиите в абсолютно същия вид.

В кокпита Audi отново са махнали долния от двата дисплея

Макар и да сме наясно, че някои детайли просто няма как да бъдат реализирани в студиите. В това отношение изказваме респект към Audi, тъй като серийният e-tron е почти идентичен със студията. Още на място моделът изглежда внушителен, с широки „рамене“ и нисък покрив. Почти два метра широк без страничните огледала, затова пък само 1,41 метра висок. Батерията с капацитет от 93,4 кВтч е интегрирана в шасито, а RS моделът разполага на борда дори и с въздушно окачване, което в зависимост от настройката вози комфортно или спортно. Серийно RS разполага с електронно регулиращ се блокаж на диференциала на задната ос.

Централният 10,1-цолов дисплей с превъзходна разделителна способност
Oтдолу скосен волан RS с удобна вентилирана кожена тапицерия

Благодарение на Torque Vectoring чрез спирачни намеси на вътрешното за завоя колело можете да завъртите задницата на автомобила. Това функционираше до известна степен на пистата „Падерборн“, тъй като преди системата да разгърне пълното си действие, предната ос трябва да бъде овладявана в много полубързи и затварящи завои.

Широко издадени задни калници, изтеглени задни колони – RS e-tron GT е естет. Цената му – от 280 452 лв.

Идентичният по конструкция Taycan Turbo S се представи брилянтно на пистата „Лаузицринг“. Е, все пак в края на първата обиколка теглото си каза думата. Този недостатък е присъщ в пълна степен и на Audi. Почти 2,4 тона без водача са истинско предизвикателство за гумите. Така RS e-tron GT недозавива и ние умишлено не измерихме време за обиколка, тъй като чисто и просто това Audi не е направено за тази цел.
Парадната дисциплина на разполагащия с 598 к.с. (максимална мощност) благороден модел е другаде. Спринтът му до темпо 100 км/ч се взема за 3,3 секунди. Taycan Turbo S предлага в режим Launch невероятните 761 к.с. и 1050 Нм – както и спринт до скорост 100 км/ч за 2,8 секунди. Затова пък RS e-tron GT струва с почти 100 000 лв. по-малко. Това е аргумент, макар че детайлите по отношение на спринта едва ли ще ви направят впечатление в практиката. e-tron също ускорява превъзходно, спира отлично с опционалните керамични дискове и привлича погледите не по-малко от Tesla или Taycan.

Дали пък в момента електромобилът не е най-красивото Audi? Според нас: да!

Извод

Дали най-мощният e-tron GT е истински RS? Ние смятаме, че е така; липсва му една-единствена частица спортен дух, която е притежание само на R8. Както и всички RS модели, това Audi също предлага съвсем приличен остатъчен комфорт.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин