Audi RS e-tron GT срещу Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ V8: най-доброто от двата свята

2401
2023

Подобно нещо могат само електромобилите. Особено ако на тях пише RS. Тъй като при него Audi позволява за кратко пълната мощност – функцията овърбууст предоставя за около 2,5 секунди всичките 646 к.с. Така спринтът до темпо 100 трае 3,3 секунди. Уникално! Стига да не беше онзи (типичен) проблем: електромобилите не са постоянни по отношение на мощността. Стресът вследствие на нагряването например изисква почивка за техниката. Тук при RS e-tron мощността, която автомобилът поддържа през повечето време, е 193 к.с. Продължителното (в сравнение с обикновеното наливане на гориво) зареждане на батерията и, разбира се, смаляващият се пробег са слабости, които не могат да бъдат прикрити дори и от струващото 276 000 лв. Audi.

Внушителна машина: 4-литров V8 битурбо двигател – прави уникалните 850 нютонметра
Източник на щастие: дръпнете тук и косата ви ще настръхне

E 63 например не е чувал за прегряване, не се интересува от зареждане на батерии и не се вълнува от върхова мощност. В документите на колата на AMG пише 612 к.с. – същите са налични и на пътя. Винаги. Човек би си помислил, че цялата тази мощност се губи някъде между автомобила и асфалта. E 63 обаче е в състояние благодарение на двойното си задвижване 4matic+ да сортира фино мощността и същевременно да бъде високоефективен. При него също важи следното: дадеш ли газ до ламарината, останалите коли се превръщат в миниатюрни точки в огледалото за обратно виждане. При това много бързо. 3,4 секунди дават от Mercedes за стандартния спринт до 100 км/ч. При 300 км/ч електрониката на двигателя озаптява „гнева“ на ускорението.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин