2023
НЕ ГО ЗНАЕМ СЪС СИГУРНОСТ, но определено смятаме: бъдещето принадлежи на електромобилите. Двигателите с вътрешно горене постепенно си отиват. Те вибрират, лакоми са, смърдят. Доста архаично, нали?
Да, когато например цилиндрите са осем на брой, а мощността е 612 к.с. Добре дошъл, Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+! Тази „ракета“ е нещо като неандерталец сред автомобилите – ако можем да я наречем така. Представяме ви нейния „модерен“ конкурент, разполагащия с 646 к.с. Audi RS e-tron GT. Audi-то от бъдещето притежава магнетизъм, който се изразява в блокове с батерии.
Тяхното тегло е ¾ от един тон. В тези батерии има частици кобалт и литий от китайски и конгоански мини. Не звучи много като технология от следващия век. Съвсем между другото: електромоторът е патентован през 1866 от господин Сименс – тоест единадесет години преди господин Отто да регистрира своя четиритактов двигател. Днес обаче няма да проверяваме физическите и историческите факти, а скоростта, характера и удоволствието. При това много бързо установяваме: последното се предлага при Audi по много култивиран начин. От едната страна са тази тишина и това достойнство, с които се движи из града тази „бегачка“. Седите ниско в автомобила с нисък център на тежестта, разглеждате менютата на мултимедийната система и сте завладяни от елегантността на e-tron.
Продължете на следващата страница