2022
Какво е усещането да бъдеш зад волана на Audi RS 6 с 1001 к.с.? Наистина ли то ускорява от 0 до 200 км/ч за по-малко от 9 секунди? На пистата ще намерим отговорите на всички тези въпроси с RS 6 от тунинг компанията MTM!
Няма тунинг фирма, която да познава по-добре легендарното комби на Audi от MTM. Шефът й Роланд Майер винаги е искал да наказва значително по-леки спортни автомобили с този двутонен колос. И му се получава – при това до момента нито едно RS 6 не е било по-бързо, поне според нашите измервания.
На пистата „Заксенринг“ през 2015 г. версията седан Clubsport със 760 к.с. закова хронометъра на 1:34 минути. Няколко години по-рано Майер внесе шок в света на спортните автомобили с най-интригуващата модификация на Audi RS 6 (C5) до момента.
Майер олекоти комбито с 200 килограма, „съблече“ интериора до метал, поставки седалки тип „корито“ и ролкейдж, както и ръчна трансмисия на мястото на автоматичната серийна скоростна кутия. Машината разполагаше с мощност 580 к.с., а в широките калници бяха поставени 295-милиметрови гуми Michelin Cup 2.
Усещането при управление на това Audi беше… нереално! Ролкейджът скърца, осемцилиндровият звяр отпред пръхти, вкарвате шеста предавка на 280 и завоите се превръщат в прави – невероятно!
Но да се върнем към настоящето. Преди няколко седмици MTM стартира в състезанието Papenburg 3000, за да покаже на армадата от 911-ки на какво е способно комби с V8 битурбо двигател и 1001 к.с.
Но нещата се объркаха. Mаркуч на турбото се разхлаби при скорост 313 км/ч и автомобилът спря да ускорява. Освен това пилотът Хойбахер не беше активирал Launch Control-a – поради което RS 6 загуби няколко десети на спринта. За Майер това беше истинска катастрофа – защото баварецът искаше реванш, както и топвреме за обиколка на „Заксенринг“.
401 к.с. повече, отколкото при серийно Audi RS 6
И така тунерът изпрати най-добрия си жребец (с регистрационен номер IN-RM 666), в конюшнята. А постижението от 1001 к.с. звучи невероятно – все пак серийният модел с 401 к.с. по-малко!
Eкстремно високото увеличение на мощността се дължи главно на двата пребработени турбокомпресора. Те разполагат с по-голям вал и по-голямо компресорно колело, както и с усилен аксиален лагер и по-голяма тръба за вкарване на въздух.
Освен това RS 6 e получил нови сензори за налягането на турбините, по-големи всмукателни пътища и нова кутия на въздушния филтър. Софтуерът на трансмисията също е променен, на по-ниските предавки превключването вече става при максимум 7100 об/мин, а оборотите при старт с Launch Control са увеличени до 2900.
А ауспуховата система? Тя разполага с дебели тръби от неръждаема стомана и нов катализатор с 300 клетки. Серийното въздушно окачването e комбинирано с колоувъри. За пистата джантите са 21-цолови (иначе 22“), а гумите – Michelin Cup 2.
От 3500 оборота MTM няма спиране
Преди бързата обиколка на тестовия овал на DEKRA шофираме по магистрала. И отново изпитваме онова лежерно усещане като при RS 6 Clubsport, докато се движите в най-лявата лента със скорост 200 км/ч, а двигателят „мърмори“ толкова незабележимо, почти като на празен ход.
Превключваме в режим Dynamic – и вече изпускателната система подчертава гласа на мощния агрегат, а от 3500 об/мин червеното RS 6 вече няма спиране и се изстрелва като звяр в атака напред.
Неусетно скоростомерът отчита 330, а обявената максимална скорост от 350 км/ч може да бъде достигната без проблем. При рязко потегляне 1250 Нм леко изместват машината с една педя настрани. При превключване сякаш усещате „ударите“ по зъбните колела на трансмисията, а дори само поглед към обявените динамични постижения ви кара да настръхнете: за 14,7 (в серийния вариант – 20,8) секунди от 0 до 250 км/ч – добре дошли в клуба на ултрабързите!
Аudi-то на MTM тежи 2166 килограма
За обиколката на „Заксенринг“ сменяме 22-цоловите джанти с 21-цолови, с гуми Pilot Sport 4 S вместо Cup 2 при намалено до 2 бара налягане. Още на правата след старта комбито впечатлява с мощната си тяга. При спиране за влизане в завоя можете да си помогнете с лекото свръхзавиване, което намалява ефекта на тежката „бутаща“ предница.
Полусликовете и модифицираното окачване помагат да следвате още по-точно идеалната траектория. Автомобилът се управлява така сякаш тежи не 2166 килограма, а значително по-малко – като с времена на нивото на суперспортни автомобили при секторите на изкачване новият световен рекорд за комбита ще бъде просто формалност.
Технически данни на MTM RS 6
Двигател: V8, битурбо
Разположение: отпред надлъжно
Клапани/разпределителни валове: 4 на цилиндър/4
Работен обем: 3996 см³
кВт/к.с. при обороти в минута: 736 (1001)/7250
Мощност на литър: 251 к.с./л
Макс. въртящ момент 1250 Нм/ограничен
Скоростна кутия: осемстепенна автоматична
Тип задвижване: двойно
Предни спирачки: 440 мм вентилирани/перфорирани дискoве
Задни спирачки: 370 мм вентилирани/перфорирани дискoве
Спирачни дискове: карбоново-керамични
Размер на джантите отпред и отзад: 10,5 x 22″
Размер на гумите отпред и отзад: 285/30 R 22
Модел гуми: Michelin Pilot Sport 4 S
Размери Д/Ш/В: 4995/1951/1487 мм
Междуосие: 2930 мм
Обем на резервоара/багажника: 73/565-1680 л
Разход по норма • CO2: 11,6 л/100 км • 265 г/км*
Норма за вредни емисии: Euro 6d-Temp
Тегло/полезен товар: 2166/574 кг
Съотношение мощност/тегло: 2,2 кг/к.с
Максимална скорост (съгл. производителя): 350 км/ч
Базова цена: 247 000 лв.
*в смесен цикъл по WLTP
ИЗВОД
1001 конски сили – автомобил с подобна мощност би следвало да бъде неудържим. Напротив, комбито с V8 битурбо двигател се кара изненадващо лесно. Динамичните му постижения са сензационни, както и времената на обиколка – типично за Майер.