Audi RS 6 MTM с 1001 коня: има ли удържане? (ТЕСТ)

0104
2022

Какво е усещането да бъдеш зад волана на Audi RS 6 с 1001 к.с.? Наистина ли то ускорява от 0 до 200 км/ч за по-малко от 9 секунди? На пистата ще намерим отговорите на всички тези въпроси с RS 6 от тунинг компанията MTM!

Няма тунинг фирма, която да познава по-добре легендарното комби на Audi от MTM. Шефът й Роланд Майер винаги е искал да наказва значително по-леки спортни автомобили с този двутонен колос. И му се получава – при това до момента нито едно RS 6 не е било по-бързо, поне според нашите измервания.

На пистата „Заксенринг“ през 2015 г. версията седан Clubsport със 760 к.с. закова хронометъра на 1:34 минути. Няколко години по-рано Майер внесе шок в света на спортните автомобили с най-интригуващата модификация на Audi RS 6 (C5) до момента.

Лекото презавиване ще ви направи още по-щастливи при обиколките с MTM RS 6.

Майер олекоти комбито с 200 килограма, „съблече“ интериора до метал, поставки седалки тип „корито“ и ролкейдж, както и ръчна трансмисия на мястото на автоматичната серийна скоростна кутия. Машината разполагаше с мощност 580 к.с., а в широките калници бяха поставени 295-милиметрови гуми Michelin Cup 2.

Усещането при управление на това Audi беше… нереално! Ролкейджът скърца, осемцилиндровият звяр отпред пръхти, вкарвате шеста предавка на 280 и завоите се превръщат в прави – невероятно!

Но да се върнем към настоящето. Преди няколко седмици MTM стартира в състезанието Papenburg 3000, за да покаже на армадата от 911-ки на какво е способно комби с V8 битурбо двигател и 1001 к.с.

Всичко, с изключение на карбона, изглежда като при серийния вариант. Но как се постигнати 1001 к.с.? С модифицирани турбини, промени по всмукателния тракт и по-големи ауспухови тръби.

Но нещата се объркаха. Mаркуч на турбото се разхлаби при скорост 313 км/ч и автомобилът спря да ускорява. Освен това пилотът Хойбахер не беше активирал Launch Control-a – поради което RS 6 загуби няколко десети на спринта. За Майер това беше истинска катастрофа – защото баварецът искаше реванш, както и топвреме за обиколка на „Заксенринг“.

401 к.с. повече, отколкото при серийно Audi RS 6

И така тунерът изпрати най-добрия си жребец (с регистрационен номер IN-RM 666), в конюшнята. А постижението от 1001 к.с. звучи невероятно – все пак серийният модел с 401 к.с. по-малко!

Eкстремно високото увеличение на мощността се дължи главно на двата пребработени турбокомпресора. Те разполагат с по-голям вал и по-голямо компресорно колело, както и с усилен аксиален лагер и по-голяма тръба за вкарване на въздух.

Освен това RS 6 e получил нови сензори за налягането на турбините, по-големи всмукателни пътища и нова кутия на въздушния филтър. Софтуерът на трансмисията също е променен, на по-ниските предавки превключването вече става при максимум 7100 об/мин, а оборотите при старт с Launch Control са увеличени до 2900.

Кой би повярвал, че комби е способно да следва зададената траектория почти като McLaren или Porsche?

А ауспуховата система? Тя разполага с дебели тръби от неръждаема стомана и нов катализатор с 300 клетки. Серийното въздушно окачването e комбинирано с колоувъри. За пистата джантите са 21-цолови (иначе 22“), а гумите – Michelin Cup 2.

От 3500 оборота MTM няма спиране

Преди бързата обиколка на тестовия овал на DEKRA шофираме по магистрала. И отново изпитваме  онова лежерно усещане като при RS 6 Clubsport, докато се движите в най-лявата лента със скорост 200 км/ч, а двигателят „мърмори“ толкова незабележимо, почти като на празен ход.

Превключваме в режим Dynamic – и вече изпускателната система подчертава гласа на мощния агрегат, а от 3500 об/мин червеното RS 6 вече няма спиране и се изстрелва като звяр в атака напред.

Неусетно скоростомерът отчита 330, а обявената максимална скорост от 350 км/ч може да бъде достигната без проблем. При рязко потегляне 1250 Нм леко изместват машината с една педя настрани. При превключване сякаш усещате „ударите“ по зъбните колела на трансмисията, а дори само поглед към обявените динамични постижения ви кара да настръхнете: за 14,7 (в серийния вариант – 20,8) секунди от 0 до 250 км/ч – добре дошли в клуба на ултрабързите!

Аudi-то на MTM тежи 2166 килограма

За обиколката на „Заксенринг“ сменяме 22-цоловите джанти с 21-цолови, с гуми Pilot Sport 4 S вместо Cup 2 при намалено до 2 бара налягане. Още на правата след старта комбито впечатлява с мощната си тяга. При спиране за влизане в завоя можете да си помогнете с лекото свръхзавиване, което намалява ефекта на тежката „бутаща“ предница.

Полусликовете и модифицираното окачване помагат да следвате още по-точно идеалната траектория. Автомобилът се управлява така сякаш тежи не 2166 килограма, а значително по-малко – като с времена на нивото на суперспортни автомобили при секторите на изкачване новият световен рекорд за комбита ще бъде просто формалност.

Визуално ауспуховата система изглежда като серийната, но звукът й е като от друг свят.

Технически данни на MTM RS 6

Двигател: V8, битурбо

Разположение: отпред надлъжно

Клапани/разпределителни валове: 4 на цилиндър/4

Работен обем: 3996 см³

кВт/к.с. при обороти в минута: 736 (1001)/7250

Мощност на литър: 251 к.с./л

Макс. въртящ момент 1250 Нм/ограничен

Скоростна кутия: осемстепенна автоматична

Тип задвижване: двойно

Предни спирачки: 440 мм вентилирани/перфорирани дискoве

Задни спирачки: 370 мм вентилирани/перфорирани дискoве

Спирачни дискове: карбоново-керамични

Размер на джантите отпред и отзад: 10,5 x 22″

Размер на гумите отпред и отзад: 285/30 R 22

Модел гуми: Michelin Pilot Sport 4 S

Размери Д/Ш/В: 4995/1951/1487 мм

Междуосие: 2930 мм

Обем на резервоара/багажника: 73/565-1680 л

Разход по норма • CO2: 11,6 л/100 км • 265 г/км*

Норма за вредни емисии: Euro 6d-Temp

Тегло/полезен товар: 2166/574 кг

Съотношение мощност/тегло: 2,2 кг/к.с

Максимална скорост (съгл. производителя): 350 км/ч

Базова цена: 247 000 лв.

*в смесен цикъл по WLTP

ИЗВОД

1001 конски сили – автомобил с подобна мощност би следвало да бъде неудържим. Напротив, комбито с V8 битурбо двигател се кара изненадващо лесно. Динамичните му постижения са сензационни, както и времената на обиколка – типично за Майер.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин