2024
Audi ще отпразнува RS 6 със специален модел: сред фините му съставки са карбон, окачване с регулиращи се пружини, седалки тип корито и други
Audi ще пусне малка серия на RS 6 GT! Преди 3 години от Инголщадт представиха по повод на 40-тия юбилей на quattro GmbH GTO Concept и ни дадоха представа за хардкор-варианта на RS 6. Сега наред е RS 6 GT.
RS 6 GT не изглежда толкова диво, колкото студията GTO, но в сравнение с RS 6 performance моделът изглежда по-екстремно и по-внушително. Това се дължи не само на оригиналната фолировка, която е отдаване на почит към Audi 90 IMSA GTO, но и на новите елементи, разработени специално за този лимитиран модел.
Цялата предница е нова, радиаторната решетка е черна и по-ниска с 2 см, с което GT изглежда по-широк. Има нов преден спойлер.
Предният капак на Audi RS 6 GT е карбонов, а общото тегло на автомобила е 2075 кг (с 15 кг по-малко от това на RS 6 performance). Калниците също са нови и карбонови. Ексклузивно за новия специален модел се предлагат 22-цолови джанти с шест лъча (285/30 R 22). Лакът на каросерия е бял „Arkona“, а фолиото – в цветовете на „Audi Sport“.
Серийно има карбонови елементи на страничните прагове, както и капаци на страничните огледала от същия материал, но прозрачни.
Покривът е идентичен с този на GTO concept. Дифузьорът не е толкова впечатляващ и притежава разположен в средата рефлектор. Двете овални крайни ауспухови тръби са още по-настрани.
Не е чак толкова екстремен, колкото GTO Concept
Във вътрешното пространство също са направени някои компромиси. Семейно комби без задни седалки, с клетка срещу преобръщане и с карбонови седалки тип корито би било прекалено екстремно за повечето клиенти на Audi. Така от Инголщадт са решили да не ги лишават от практичните добродетели и залагат при интериора на GT на повече спорт и ексклузивитет.
Това е успешно претворено чрез използването на по-голямо количество динамика (вече не би да казваме алкантара) по арматурното табло, вратите, волана, тавана и дори декоративните лайстни, които стилно се отличават с червени шевове. Кулминацията са RS-седалките тип корито, специално облагородени за RS 6 GT. Под подглавниците има надписи RS 6 GT.
Audi за първи път предлага истински седалки тип корито в RS 6 – те са много добри, предлагат отлична странична опора и въпреки това достатъчен остатъчен комфорт.
На централната конзола има номер на автомобила. От RS 6 GT ще бъдат произведени 660 екземпляра. Бих попитал: защо не дяволското число 666?
Без по-голяма мощност за Audi RS 6 GT
Ще даде ли Audi по-голяма мощност на RS 6 GT? Не, за съжаление: 4-литровият V8-битурбо агрегат с 630 к.с. и 850 Нм е страхотен двигател и не дава никакви основания за оплакване. RS 6 performance обаче предлага същата мощност като RS 6 GT.
Заради престижа Audi просто трябваше да дадат няколко „кончета” повече на специалния модел!
Динамичните характеристики на GT са впечатляващи: спринтът до темпо 100 се взема за 3,3 секунди (RS 6 performance – 3,4 секунди), а този до 200 км/ч за 11,5 секунди (RS 6 performance – 12,0 секунди).
Максимумът е електронно ограничен – 305 км/ч. за подобаващото спиране се грижат карбоновите спирачки, серийни при специалния модел.
Серийното окачване на RS 6 GT ще бъде с регулиращи се пружини, което смъква каросерията с десет милиметра и което може да се настройва ръчно. Амортисьорите са тристепенно регулиращи се, а стабилизиращите щанги – поздрави. Audi обещава по-малко странично накланяне.
Опционално GT се предлага и с познатото RS-спортно окачване и въздушно окачване.
Цената на Audi RS 6 GT ще бъде около 430 000 лв., с което GT ще струва с около 160 000 лв. повече от базовия RS 6 performance.
ИЗВОД
Многото ексклузивни и скъпи детайли правят GT най-екстремното RS 6. Жалко, че Audi не са дали на специалния модел по-голяма мощност. Цената е доста солена, но все пак автомобилът е лимитиран.