Audi RS 6 Avant и RS 7 Sportback Performance вече са още по-мощни и по-бързи. Ние тествахме комбито
В гамата на RS 6 отново има специална версия. Подобно на „дядо“ си от 2002 г., изцяло новият Performance модел е с 30 к.с. по-мощен от базовия. През последните 20 години обаче много неща по RS 6 бяха променени – но „бегачката“ за цялото семейство отново има по-специално оборудване, което се разпознава по сребристите матови акценти.
Супермоделът вече се предлага само като Avant, вместо с пет, автоматичната трансмисия вече разполага с осем предавки, едно време 19-цоловите джанти бяха върхът, днес най-новата модификация вече има минимум 21“, а като Performance – дори 22“. На практика единственият недостатък е увеличеното тегло – със своите 2075 килограма новият модел тежи с малко над 200 повече от модела от 2002 г.
RS 6 Performance тежи над два тона!
Но стига толкова история, ние сме в Калифорния, слънцето грее, температурата е 20 градуса, а пред нас има цяла армада от нови-новенички RS 6 и RS 7 Performance – в най-разнообразни цветове.

Най-вече „мишето“ сребристо и синьото Ascari са наистина впечатляващи – и с тях RS 6 изглежда с няколко години по-младо. Но от гледна точка на техниката модернизациите са повече, отколкото предполагахме първоначално. Не става въпрос само за малко козметични новости и нова електроника – модификациите са доста по-фундаментални.
Цели 630 к.с. и 850 Нм благодарение на нови турбокомпресори
Да започнем с 4-литровия битурбо V8-двигател: 30 к.с. и 50 Нм повече в сравнение с досегашния модел загатват за нов софтуер. Но в действителност мощният модел е получил нови турбокомпресори с компресорни колела, които са с 3 мм по-големи, а налягането на свръхпълнене е увеличено.
Освен това турбокомпресорите вече са поставени в 90-градусовото V-образно „лого“ между двата реда цилиндри, а не както обикновено, от външната страна на двигателя. Степента на сгъстяване е намалена от 10,1 на 9,7:1.

Минимално подобрение на динамичните показатели
Спринтът от 0 до 100 км/ч вече трябва да отнема 3,4 секунди вместо досегашните 3,6. Роля за това трябва да има преди всичко по-бързото превключване на 8-сстепенния автоматик и намалените килограми. Само специалните 22-цолови ковани джанти гарантират с 20 килограма по-малко (по 5 кг на колело). RS 6 „сваля“ още 8 килограма благодарение на намалената изолация между двигателя и интериора, както и в задната част на автомобила. Всичко това трябва да осигурява по-приятен звук – ще проверим веднага дали е така.
Какво друго е променено? Окачването е получило минимални промени по настройките, а 4х4-задвижването е получило нов, по-малък централен диференциал. Той е изцяло механичен, самоблокиращ се и разпределя тягата между предната и задната ос в съотношение 40:60. А да, има и нови гуми. Досега RS 6 се предлагаше само с Hankook (21″) и Pirelli (22″), а сега хората от Conti са адаптирали Sport Contact 7 за ултрамощното комби.
RS 6 Performance създава усещане за спокойствие
А цената? Версията Performance струва 270 000 лева – с 14 000 повече от базовата. Пакетът RS Dynamic с ограничение до 280 км/ч е сериен, но срещу 17 000 лева отгоре можете да получите версията Plus, „освободена“ до 305 км/ч и с керамични спирачки. На магистралата RS 6 създава върховно усещане за релакс – въпреки че има показатели на спортен автомобил.

В новите ватирани спортни седалки ще чувствате тялото си оптимално обгърнато и позиционирано достатъчно дълбоко, а воланът и „перата“ за превключване на предавките лягат отлично в ръцете на водача. Трансмисията работи почти безшумно в комфортен режим, а адаптивното окачване поглъща фино всяка неравност. Но RS 6 винаги е бил внимателен към пътниците си. Сменяме режима на шофиране на Dynamic и маршрута, като се отправяме към планините зад Сан Франциско.
Сега RS 6 звучи много по-осезаемо. Не е за вярване колко сериозна разлика създава липсата на няколко парчета текстилна изолация! Ако давате повече газ, дължината от около 5 метра и теглото от два тона сякаш остават скрити. Прогресивното кормилно управление променя предавателното число на волана в зависимост от ъгъла на завой. Колкото повече завъртате волна спрямо централното положени, толкова по-малко става предавателното число и толкова по-директно е кормилното управление. Всичко това осигурява усещане за отлична управляемост.

Conti-тата също гарантират изключително добро сцепление на планинското трасе, но бихме могли да потърсим разликата спрямо Pirelli едва в реален тест на пистата „Заксенринг“. Това е и единственият начин да установим дали 30-те допълнителни конски сили наистина правят автомобила по-бърз. Сега нямаме възможност да изпробваме Launch Control-a на RS 6, както и да го „натиснем“ подобаващо – защото местните шерифи дебнат зад всеки завой.
Но определено 8-цилиндровият двигател прави впечатление на доста по-жизнен от преди. Новите турбини елиминират „замислянето“ между подаването на газ и „изстрелването“ напред. По-бързо превключване? Oпределено се усеща – и създава истинско удоволствие за водача.