Audi RS 6 на старо: сваляме шапка на тези 10 цилиндъра

2501
2023

КОГАТО В GOOGLE потърсите „Audi RS 6 с V10“, търсачката ви информира, че голям брой потребители се интересуват от потенциала за повишаване на стойността на спортния модел. И нищо чудно: V10 битурбо агрегат повече никога няма да бъде монтиран в комби или в седан. Audi произвежда изключителния агрегат в продължение на само 3 години.

Внушителната машина (280 кг) върху предната ос, двойното задвижване, 6-степенната автоматична трансмисия и щедрото серийно оборудване правят общо тегло от 2,1 тона. За пистата има по-добри варианти, но с окачването Dynamic Ride (редуцира накланянето в завои), с притежаващото отлично сцепление quattro (леко ориентирано към задно) и с безупречната си управляемост RS 6 успява да надвие дори конкуренти като BMW M5 Touring – не само по отношение на надлъжната динамика, но и в завоите. При това M5 (по онова време с V10 мотор) е по-леко с почти 200 кг.

Топизработка, всичко е зряло. RS моделите се появяват винаги в края на цикъла на модела

Заради лошото време даваме внимателно газ на нашия тестови автомобил. Така че целият му потенциал остава скрит, но дори и в диапазона на ниските обороти можете да предположите за каква мощност става дума. Гигантска тяга във всяка ситуация, автоматична трансмисия, която се справя чудесно и си спестява ненужното превключване на по-ниска предавка. Недраматичният V10 звук и многото място правят RS 6 напълно пригоден за всекидневието – стига да се абстрахирате от разхода на гориво. С максимум 0,7 атмосфери турбините нагнетяват въздуха в десетте горивни камери. Може още – си мислят редица притежатели на RS 6 и тунинговат мощността на своето Audi.

Мощността на V10 агрегата се е увеличила. Измерването отчете 600 к.с. и 700 Нм

Може би почти всяко второ предложение е с увеличена мощност, най-често до 700 к.с. Принципно е възможно мощността да бъде вдигната и до 1000 к.с. Моторът на RS 6 няма проблемите с буталата на атмосферния V10 5,2-литров двигател на S6/S8. Трябва обаче да се обърне внимание на двата разтоварващи клапана на турбините. Особено при модели с вдигната мощност те губят херметизация, тъй като пластмасовите мембрани страдат от нагорещения изпускателен колектор. Така се подават неверни стойности за налягането на турбото, вследствие на което то работи на твърде високи обороти и преждевременно дефектира.

RS 6 „яде“ предните гуми, все пак товарът е почти 1,2 тона. Две нови маркови гуми (255/40 R 19) струват заедно с монтажа около 1000 лв.

Смяната на разтоварващите клапани струва 500 лв. от всяка страна, тъй като те са залепени за кутията на въздушния филтър. Препоръчва се замяната им с метални (300 лв. на брой). Входящият вал на трансмисията се справя добре със серийната мощност, но след увеличаване на мощността нерядко се стига до спукването му. Затова ако разполагате със 700 к.с. или повече, трябва да инвестирате в подсилен входящ вал на трансмисията.

Както и по-семплите си събратя от A6, RS 6 разполага с полезен товар от над 500 кг и побира 1700 л багаж

Много от стандартните дейности са трудни за изпълнение в претъпкания двигателен отсек. За смяната на стартера или на водната помпа са нужни 13 часа, тъй като V10 двигателят трябва да се свали. Тази лудост е по силите само на опитни механици. При първи контакт ще се провалите още при смяната на маслото на двигателя със сух картер. Трябва да бъдат отворени няколко изпускателни пробки, за да изтече цялото старо масло. Препоръчителни са интервали на смяна на маслото от 15 000 километра. Освен това стриктно трябва да се съблюдава препоръката на производителя за вида и марката на маслото. Така двигателят ще издържи дълго: пробези от порядъка на 200 000 километра не са никакъв проблем. Съветваме ви да потърсите модел с пробег под 100 000 километра. С малко късмет можете да намерите такъв и за под 60 000 лв. Вероятно обаче това няма да продължи дълго време.

Продължете на следващата страница

Още по темата