2017
НИКОЕ ДРУГО BMW не въплъщава есенцията на марката така, както го прави топмоделът от Серия 3/Серия 4: компактна каросерия, задно задвижване и превъзходна управляемост. При M4 BMW вдига радостта от шофирането на максимална степен – при това не само чрез увеличаване на мощността на двигателя. Подобна е ситуацията и при мощните Coupé-та на Audi, чиито спортни гени произлизат от първото quattro.
При дуела между BMW M4 и Audi RS 5 става дума за отговор на въпроса коя от марките дава най-силен израз на своите добродетели. Също и кой автомобил ще ви направи зависими.
За да установим всичко това, тествахме двата болида на пистата Contidrom до Хановер. Обществените пътища са прекалено банални за тези два мощни атлета.
Audi е новият в това дуо и е оборудван с типичното за марката двойно задвижване. Тестовият автомобил освен това бе с динамичен пакет, който включва спортен диференциал, динамично управление и адаптивно спортно окачване. Тоест максимална степен на наточеност при RS 5. M4 не му отстъпва по нищо – тук моделът от Мюнхен е във версия Competition: ESP не е толкова примерна, а амортисьорите, пружините и джантите се различават от тези на M4. Всичко е една идея по-наточено, с 19 к.с. по-мощно и с 30 км/ч по-голяма максимална скорост от обикновеното M4. Намираме се на отсечката за тестване на управляемост върху суха настилка на пистата Contidrom. И натискаме стартовия бутон на RS 5. Прозвучава леко шептене. Избираме динамичния режим, който отваря клапите на ауспуховата уредба. Е, сега наистина се чува боботене.
Продължете на следващата страница, за да видите класирането