Audi RS 4 Edition 25 Years идва с втори комплект гуми за писта и ръкавици за каране

1306
2024

Audi RS 4 стана на 25 години. За да отбележи четвърт век от рождението на хитовата „бегачка“, Audi лансира версията 25 Years Edition – с 20 допълнителни конски сили и ограничена само до 250 екземпляра.

Спортно комби празнува своя юбилей: през 2024 г. се навършва точно четвърт век, откакто Audi RS 4 е на пазара. Междувременно то вече се продава в четвъртото си поколение. Хората от Инголщат искат да отбелажат това – и са подготвили специална версия на спортния „товарач“, наречена 25 Years Edition.

Както подобава на юбилеен модел, в екзотичната си модификация RS 4 е в ограничен тираж – само до 250 екземпляра. Но тук в никакъв случай не става за RS 4 с някаква си нова боя: защото под ламарините в жълтия цвят Imola (избран в знак на почит към първото RS 4 – B5) се крие сериозно количество нова техника.

За да отбележи четвърт век от лансирането на първото поколение RS 4, Audi осигурява на модела специално издание.

Да започнем с мощността. Audi я вдига с 20 к.с., така че сега тя достига 470, комбинирани с максимален въртящ момент 600 Нм. Благодарение на тях комбито може да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди. А ако не пускате газта достатъчно дълго, скоростомерът на финала ще покаже 300 км/ч!

Audi RS 4 Edition 25 Years е с 10 милиметра по-ниско

И докато мощността е вдигната, височината е намалена. Лимитираният модел от Инголщат е с 10 милиметра по-близо до земята заводски. Ако и това не ви е достатъчно, можете сами да „свалите“ RS 4 с до 10 милиметра още с помощта на специален инструмент.

Допълнителен комплект 20-цолови джанти в матов черен цвят с полусликове трябва да превърне машината в истината Tracktool – т.е. пистова „бегачка“. За съжаление, ние нямахме възможност да тестваме пълния потенциал на комбито по пътищата около Малага, но все пак придобихме поне бегла представа как модификациите се отразяват на RS 4.

Благодарение на полусликовете с комбито ще можете да излизате на писта.

Първо се настанихме на седалките, които ни изглеждат познати от RS 6 performance. „Креслата“ са с многобройни декоративни шевове, налични само в специалната версия на RS 4 и които донякъде напомнят на Lamborghini с ватирането на тапицерията като пчелна пита. Също така воланът може да бъде поръчан с велурено покритие – но срещу доплащане.

Внимавайте с неравностите!

Но сега е време да потегляме и да проверим как се държи машината в завоите. Аudi-то се държи подчертано стегнато – това усещане създава модифицираното окачване KW V4. Усеща се, че каросерията е свалена – но въпреки това автомобилът няма да ви натовари с прекалена липса на комфорт. И все пак – внимавайте с големи неравности, защото не е трудно автомобилът да опре отдолу.

Типичното за RS спортно кормилно управление предлага обичайното за модела удоволствие от шофирането.

Типичното за RS спортно кормилно управление предлага характерното за модела удоволствие от шофирането, комбито управлява чисто, а благодарение на 4х4-задвижването автомобилът се държи стабилно дори върху мръсни и хлъзгави пътни настилки. Особено в острите завои в хълмистия район на Южна Испания атака на серпентините е наистина забавна – но най-голям кеф създава мощното ускорение на излизане от завоя! Между другото: ако искате да отидете на писта, от Audi са ви подготвили не само споменатите полусликове, но и специални ръкавици за каране.

Специалната модификация на RS 4 е с около 100 килограма по-лека

Допълнителната мощност се усеща доста осезаемо при включване на магистралата. От намаляването на теглото с около 100 килограма има значителна полза. В зоната между двигателя и купето, например, Audi си спестява изолацията – благодарение на което ще чувате доста по-добре тътена на шестте гърла.

Двигателят звучи много чаровно, а свиренето на двата турбокомпресора вече се предава по-добре към интериора. Но без да става натрапчино! Ако карате на автоматичен режим при нормално движение, ще знаете единствено, че отпред работи бензинов агрегат – и нищо повече!

Ако искате да отидете на писта, получавате не само полусликове, но и специални ръкавици.

В крайна сметка тази ексклузивност има и своята висока цена – минимум 285.600 лева, като за черния цвят Myth ще трябва дори да извадите още около 2000 лева. А за жълтия Imola, който е най-впечатляващият – дори над 6000! Така крайната цена набъбва до повече от 320 хил. лева. Значително повече от тази на стандартно RS-4, но все пак срещу нея ставате горд собственик на един от само 250 екземпляра.

Извод

Audi RS 4 определено е спортно и бързо. Специалното издание за 25-ата годишнина модела обаче отива дори още по-далеч, като е по-бързо и разполага с изключителни детайли. И да, RS 4 Edition 25 Years не е евтин, но предвид екзотичния характер на модела, цената е оправдана – особено за ентусиастите.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин