2017
Атмосферният 8-цилиндров агрегат остава в историята! Audi се връща към битурбо-корените си при RS 4 – в началото на следващата година топмоделът на A4 ще бъде оборудван с битурбо 6-цилиндровия мотор от първото RS 4 със заводското наименование B5. 2,9-литровият 6-цилиндров двигател ни е познат от RS 5 и в RS 4 ще разполага с 450 к.с. В сравнение с предшественика максималният въртящ момент ще се увеличи от 430 Нм на 600 Нм. По традиция Audi пуска новия RS 4 само като Avant.
Още след натискане на стартовия бутон RS 4 издава такъв звук от двете си ауспухови тръби, че направо ще ви настръхне косата. Въпрос на вкус, но все пак е впечатляващо. В комфортен режим RS 4 се движи комфортно-спортно в града и по междуградски пътища. Всичко се променя, когато включите режим „Dynamic“ и натиснете по-здраво педала на газта, 6-цилиндровият мотор мобилизира своите 450 к.с. (600 Нм са на разположение още от 1900 об/мин) и RS 4 направо полита. за спринта до 100 км/ч на модела с двойно задвижване са му нужни 4,1 секунди. Опционалната спортна ауспухова уредба осигурява подобаващо агресивен звук, макар и да не достига саунда на 8-цилиндровата машина. Планинските пътища са идеалната територия за това комби: управлението е директно, а спортната спирачка система с 375-милиметрови дискове гарантира отлично забавяне на темпото. 8-степенната трансмисия Tiptronic работи прецизно, а RS 4 не е прекалено твърдо. Добре оформените спортни седалки държат водача в много удобна позиция, единствено интегрираните подглавници можеха да бъдат малко по-високи. Максималната скорост е 250 км/ч – само срещу доплащане ще получите възможността да вдигнете 280 км/ч.