Audi R8 RWS срещу NSU TT: най-после отново със задно!

3009
2018

От днешна гледна точка FSI моторът е адски мощен, но не е ли малко скучен? Определено не. Дори напротив. Спокойно можем да наречем V10 агрегата превъзходен. Фин и култивиран при потегляне, невероятно мощен в долния диапазон на оборотомера – основният му репертоар е впечатляващ. Апропо оборотите – ако прекалите с тях, R8 направо полудява. Развърта се до 8000 об./мин и звучи адски неспокойно. Силно, плътно, яко, дрезгаво. Налага се да се надвикваме с него: първокласно, R8. Най-после!

AUDI R8 – ОТ 2006 Г. С 4Х4

Представен през 2006 г., R8 се появява първоначално с 420 к.с. от V8 двигател, а по-късно и с V10 мотор (с до 560 к.с.). През 2015 г. излиза и второто поколение на модела, като V10 plus с 610 к.с. R8 се предлага и с механични скорости. Двойното задвижване е винаги част от оборудването на автомобила.

NSU TT: ГОТИНИЯТ PRINZ

Във версия TT малкият NSU се предлага от 1965 (Prinz 1000). Автомобилът от нашата история (1200 TT) се появява на пазара през 1967 г. с 65 к.с. от 1167-кубиков 4-цилиндров агрегат. Топмоделът е TTS със стегнато окачване, по-голяма мощност (70 к.с.) и е произвеждан от 1967 до 1971 г.

Блясък и слава: цветът на каросерията на NSU е коралов, а при Audi R8 RWS има сдържани декоративни ивици

Извод

Делят ги почти 500 к.с. – въпреки това гените на тези два автомобила са едни и същи. Е, нека бъдем честни: това се отнася преди всичко за произхода. Едно е сигурно: адски мощното R8 RWS вече притежава заложби да се превърне в класика.

Вентилирани спирачни дискове с големината на колелото на NSU. В TT има само барабанни спирачки

Половинвековна традиция със задно задвижване: TT 1200 като класически седан, R8 като спортна бегачка

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин