Audi R8 LMS GT4: V10-мощ и 495 к.с. за пистата

Като автомобил за клиентския спорт Audi лансира R8 GT4. Разкриваме основните технически данни на малкия брат на R8 GT3


23
ян.
2018

Съревнованието между Mercedes, BMW и Audi се води на ниво DTM – дори в GT4-класа трите германски премиум марки се изправят „на нож“. Близките до серийните машини „болиди“ от GT4 на цена от около 400 000 лева се радват на засилен интерес от страна на състезателните отбори. Те са малко по-леки и по-мощни от заводските изпълнения – и по-достъпни от „батковците“ в GT3. Първият сблъсък между трите гиганта в GT4 беше по време на „24 часа на Дубай“. И за трите марки този старт беше премиерен за новите автомобили. На него Audi се наложи с R8 LMS GT4 срещу Mercedes (3-то и 4-то място) и BMW (5-то и 6-то място).

R8 е „визитката“ на Audi в моторните спортове. В GT3 R8 може да се похвали с редица успехи. През изминалия сезон например Маркус Винкелхок спечели „24 часа на Нюрбургринг“ и „24 часа на Спа“ с R8 LMS GT3.

И за GT4, и за GT3, R8 разполага с по два предни сплитера от всяка страна. Изпълненията се различават по огледалата и задния спойлер – при GT3 той е по-висок и по-широк. Въпреки че двигателят е един и същ (5,2-литров V10), машината за GT4 разчита на 495 „коня“, докато тази в GT4 – на 585. Максималният въртящ момент е един и същ – 550 Нм. Разликата в мощността идва единствено от софтуера за управление на мотора – тъй като регламентът има различни изисквания за всеки клас. R8 GT4 тежи 1460 кг, 235 повече в сравнение с R8 GT3. И при двете версии има ABS и тракшън контрол.

GT4 генерира около 50 „коня“ по-малко от серийния модел, но е и с 250 кг по-леко. „Уличната“ модификация е оборудвана с 4х4, докато при състезателната мощността се предава само към задните колела. При GT4 още на 250 км/ч се включва ограничител – а със „стрийт“ R8 можете да развиете 320. При ускорението от 0 до 100 и двете изпълнения регистрират под 4 сек.

Технически данни

Двигател: 5,2 л, V10

Макс. мощност: 495 к.с.

Макс. въртящ момент: 550 Нм

Тегло: 1460 кг

Дължина: 4467 мм

Широчина: 1990 мм

Височина: 1240 мм

Междуосие: 2650 мм

Цена: 388 080 лв.

Още по темата

Card image cap
Български екипаж с INFINITI Q50S води в рали ECOnova

24
мар.
2017

Тандемът Елвис Георгиев и Елена Георгиева без конкуренция в първия ден

Card image cap
Лефтеров би Микелсен!

9
май
2016

Audi Sport TT Cup стартира като съпътстващ шампионат на DTM в своя втори сезон. И двете състезания от едномарковите серии бяха спечелени от 16-годишния южноафриканец Ван дер Линде, а нашата надежда Павел Лефтеров катастрофира, но и би пилота от WRC Андреас Микелсен

Card image cap
Константин Маршавелов готов за първия кръг от пистовия шампионат

21
апр.
2016

31 заявки подадени за старта на писта „Дракон“ този уикенд

Card image cap
Сайнц триумфираха на исторически Дакар

20
ян.
2018

Две машини на Toyota окупираха второто и третото място на подиума при автомобилите

Card image cap
Изцяло дамски екипаж и 16-годишен участник в Hyundai Racing Trophy 2017

25
мар.
2017

Най-младият досега състезател в едномарковите серии Симеон Симеонов вече се оказва с най-голям опит, „бегачките“ получават ъпгрейд и нови цветове

Card image cap

В последния брой:

Архив >