2025
Носят се слухове, че Audi R8 би могло да се завърне като V8 plug-in хибрид – като дори се говори за конкретна дата за лансирането му
Официално последното Audi R8 напусна Еxklusiv-подразделението на марката Бьолингер Хьофе в Некарсулм през март 2024 г. Но в момента се носят слухове за възможното завръщане на суперспортния автомобил. Поне тази информация разкрива британското списание Autocar.
Според нея R8 може да изгрее отново още през 2027 г. – като plug-in хибрид, базиран на представеното в края на 2024 г. Lamborghini Temerario. Затова очакваме третото поколение на мощния модел да използва задвижването, електрониката и окачването на Lambo.
Съвместен проект на Lamborghini и Audi
Двата производителя от Volkswagen Group са си партнирали и в миналото. Първото поколение на R8 е базирано на Lamborghini Gallardo, което беше заменено от Huracán през 2015 г. Втората генерация на R8 също беше съвместен проект. Ето защо нова форма на сътрудничество би била напълно възможна.

V8 plug-in хибридно задвижване с цели 920 к.с.?
За да отговори на силната конкуренция от Mercedes и Porsche с техните топмодели AMG GT и 911, V8 plug-in хибридното задвижване на Temerario разполага с огромна системна мощност – 920 к.с. и 730 Нм максимален въртящ момент, с които вероятно ще разполага и бъдещото Audi R8. Т.нар. High Performance Electrified Vehicle (HPEV) от Италия е оборудван с два турбокомпресора и използва общо три електромотора. Две от тях са на предната ос и един – на задната.
С новото хибридно задвижване Temerario съчетава ефективност и върхова динамика. Това поне би пасвало идеално на корпоративната стратегия на Audi: в Инголщат искат да задържат по-дълго в производство избрани модели на двигатели с вътрешно горене и да увеличат броя на предлаганите plug-in хибриди в бъдеще, вместо да разчитат на стратегия за пълна електрификация.

Според Autocar евентуалното завръщане на R8 може да съвпадне с представянето на по-мощни версии на Temerario. Затова тръпнем в очакване!
Извод
Възраждането на R8 със сигурност би било възможно с оглед на стратегията на Audi и опита от сътрудничеството на германците с Lamborghini в миналото. Освен това, със завръщането на своя флагман базираната в Инголщат компания отново ще има с какво да се противопостави на конкуренцията от Mercedes и Porsche.