/ Audi Q8 Sportback 50 e-tron: пълна електрификация

Audi Q8 Sportback 50 e-tron: пълна електрификация

От 2018 Audi e-tron е на пазара с дължина от 4,91 метра като първия електрически SUV на марката. Така че сега е време електромобилът да бъде не само освежен, но и размерът му да бъде приведен в съответствие на номенклатурата на хората от Инголщат. И така e-tron става Audi Q8 e-tron.
С цена от 148 500 лв. Q8 50 e-tron е входът към света на големите електрически SUV-ове на баварците. Най-късно от 2024 г. между Q4 e-tron и Q8 e-tron ще се присъедини и Q6 e-tron. Така от Audi прехвърлят обозначенията на моделите си с двигател с вътрешно горене и към електромобилите. Разбираемо е, тъй като от 2026 Audi ще пуска на пазара само електромобили – като Q8 50 e-tron например.

Високоволтовата батерия в базовия модел разполага с капацитет от 89 кВтч. Пакетът от батерии захранва два електромотора – по един на предната и на задната ос. Общата мощност на двете електрически машини е 340 к.с., а пробегът е до 505 километра. Q8 55 e-tron и Audi SQ8 e-tron имат батерия с капацитет от 106 кВтч. Това е достатъчно за придвижването на първия модел с 408 к.с. до 600 километра по WLTP. Разполагащият с 503 к.с. SQ8 e-tron може да измине до 413 километра по WLTP.

Q8 e-tron се предлага като SUV или Sportback с две задвижвания и три степени на мощността

За да осигурят на Q8 50 и 55 e-tron максимален въртящ момент от 664 нютонметра, от Audi са преработили концепцията на електромотора на задната ос. Вместо 12, сега 14 намотки образуват по-силно магнитно поле. При SQ8 e-tron за задвижването отговарят три електромотора. Единият електромотор е на предната ос, а другите два са в лявото и в дясното задно колело. Така общата мощност при бууст е 503 к.с., а максималният въртящ момент – 973 нютонметра. За 4,5 секунди се взема спринтът от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост е ограничена на 210 км/ч.

Спойлерите на предните колела подобряват коефициента на въздушно съпротивление

Въпросът е дали искате да дадете близо 191 500 лв. за SUV-а. Двата братя стартират от 156 613 и 177 706 лв., като вземат стандартния спринт само с 1,5 секунди по-бавно и вдигат 200 км/ч. Това, което е в полза на спортиста, са отделните електромотори в задницата. Тук мощността може да бъде насочвана към всяко отделно колело – това е истински плюс в бързите завои. Друг е въпросът дали ви е необходимо. Тъй като дори и двумоторното двойно задвижване може с подпомагане от системата за стабилизиране на накланянето, подобрената предна ос и четиристепенната ESC (включително и с офроуд режим) да овладява изненадващо добре 2,5-тонния модел. Прибавяме и въздушното окачване с регулиращи се амортисьори, които повдигат или свалят автомобила със 76 милиметра. Така че усещането на пътя е доста ангажирано, новото прогресивно управление е обичайно директно, без да реагира прекалено нервно.

Интериорът: наслада за окото и истинско удоволствие при допир

Спортното окачване на SQ8 e-tron също не ни липсваше в нормален режим. Нови са и скоростите на зареждане. Q8 50 e-tron може да зарежда с максимум 150 кВт, останалите варианти с до 170 кВт. Това съкращава продължителността на зареждане (от 10 до 80 процента) на половин час – напълно отива на Q8.

Отзад има много място

ИЗВОД

Q8 e-tron е шикозен и доста скъп, изработката и пътното му поведение са наистина добри. Ако сега на ниво е и пробегът в практиката, то пътят пред Q8 e-tron е отворен.

Ако харесвате спортната визия, значи ще изберете Sportback

Teхнически данни: Audi Q8 Sportback 50 e-tron

Два асинхронни електромотора на предната и задната ос мощност 250 кВт. (340 к.с.) макс. въртящ момент 664 Нм задвижване перманентно двойно Д/Ш/В 4915/1937/1619 мм собствено тегло 2585 кг обем на багажника 528-1567 л 0–100 км/ч за 6,0 сек макс. скорост 200 км/ч разхо 23,7–19,5 кВт/100 км (WLTP) CO2 0 г/км цена от 156 613 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин