Audi Q8 55 e-tron quattro: в ток с времето (ТЕСТ)

2111
2023

AUDI НАРИЧА E-TRON Q8, с което влезе в ток с времето и позиционира модела с номенклатурата на „четирите пръстена”. Това, че моделът получи номер 8, е разбираемо, тъй като с дължина от 4,91 м той е позициониран над Q4 и очаквания Q6. Затова е трудно в Q8 e-tron да говорим за липса на място. Това важи както за предните места, така и за тези на втория ред. Признаваме, че водачът и пътникът до него седят на единичните предни седалки значително по-удобно в сравнение със задните.

Q8 55 e-tron не само играе ролята на динамичен от гледна точка на данните си, а и се управлява така
Изображението на камерата е доста широкоъгълно, като скоростта и разстоянието на следващите ви автомобили не може да бъде преценено прецизно

Все пак возещите се на задния ред не страдат. Освен ако не търсят USB букса за зареждане на смартфона си или други устройства. Такива няма, но затова пък има 12-волтов контакт. Изненадващо е – също както и пластмасовите горни части на вратите. Нямаше да ни направи впечатление, ако тестовото Q8 55 e-tron не струваше 192 936 лв. Поне 3745 лв. можете да спестите, ако се откажете от камерите вместо странични огледала, като в този случай изображенията се показват на монитори във вратите. Така обаче допълнително трябва да навеждате главата си при поглед наляво и надясно. Прожектираната картина показва объркващо много от лентата за насрещно движение, а на картината няма как да прецените правилно скоростта на движещите се автомобили.

Спортните седалки са комфортни, удобни за дълъг път и предлагат достатъчно добра странична опора. Отзад се седи удобно, но липсват USB букси за зареждане на смартфони

Структурата на менютата на двата тъчскрийна на централната конзола също не е оптимална. За да използвате без проблеми долния монитор, който служи за управление на климатичната инсталация, от Audi са изобретили много хубава опора за ръката. Това е полезно, когато долният тъчпад служи като поле за въвеждане на целите за навигационната система. Щеше да е още по-лесно, целите за навигацията да се въвеждат чрез дигитална клавиатура – от съображения за безопасност по време на пътуване не се предлага. Остава ви само да пишете буквите, докато хвърляте поглед към пътя. Естествено, по-интелигентните читатели ще се замислят за системата за гласови команди.

В предния багажник удобно се побират различните кабели за зареждане – така те не отнемат място в багажника отзад

Тя между другото съвсем не е лоша. Както при всяка комуникация се случват определени неразбирания, но принципно водачът може сигурно да задава с гласа си температурата или маршрута. Също можете да свържете смартфона си чрез Bluetooth и да използвате навигацията на телефона си. Иначе Q8 блести с автомобилните си умения. По отношение на моторизацията няма промяна спрямо предшественика. Един електромотор на предната и един на задната ос осигуряват не само двойно задвижване, но и системна мощност от 408 к.с. и максимален въртящ момент от 664 нютонметра. Комбинация, която позволява на тежащия 2,65 т електромобил да спринтира за 5,6 сек до темпо 100 км/ч. С тази мощност моделът от Инголщат вдига без проблем 200 км/ч.
Благодарение на въздушното си окачване и директното управление тежкият модел се справя на пътя с лекота, а препоръчителната скорост при пътуване на дълги разстояния по германските магистрали е 160 км/ч.

Задните места са удобни, но няма USB портове за зареждане на смартфона

Жуженето на електромоторите стига до вътрешното пространство, но иначе цари пълна тишина по време на път. По измервания на AUTO BILD средният разход бе 26,5 кВтч, което позволява изминаването на 427 км. На станции за бързо зареждане батерията с капацитет от 106 кВтч може да бъде заредена със 170 кВт за около 30 мин от 10 на 80 процента. Хвърляме поглед и на багажника: от 569 до 1637 л вместимост са напълно достатъчни за всекидневието. Стига да не беше тази базова цена от 177 762 лв.

Тук системите са свръхусърдни. При преминаване през обрасла с храсти зона пре- дупредителните знаци ще ви изнервят
Зарядно устройство на 11 кВт е част от серийното оборудване За втората букса отпред вдясно се доплащат 1135 лв., а зарядното устройство с 22 кВт ще е ваше срещу 3777 лв.

Извод

Audi Q8 55 e-tron е подобрен в малки, но решаващи детайли. Сега обещава още повече удоволствие от шофирането и съвсем прилична доза пригодност за всекидневието. Без промяна е останала високата цена, която ограничава кръга от клиенти.

Светлинната ивица, стигаща до калниците, прави Q8 да изглежда доста широк. Затова пък моделът е сравнително нисък – 1,63 м

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин