2023
AUDI НАРИЧА E-TRON Q8, с което влезе в ток с времето и позиционира модела с номенклатурата на „четирите пръстена”. Това, че моделът получи номер 8, е разбираемо, тъй като с дължина от 4,91 м той е позициониран над Q4 и очаквания Q6. Затова е трудно в Q8 e-tron да говорим за липса на място. Това важи както за предните места, така и за тези на втория ред. Признаваме, че водачът и пътникът до него седят на единичните предни седалки значително по-удобно в сравнение със задните.



Все пак возещите се на задния ред не страдат. Освен ако не търсят USB букса за зареждане на смартфона си или други устройства. Такива няма, но затова пък има 12-волтов контакт. Изненадващо е – също както и пластмасовите горни части на вратите. Нямаше да ни направи впечатление, ако тестовото Q8 55 e-tron не струваше 192 936 лв. Поне 3745 лв. можете да спестите, ако се откажете от камерите вместо странични огледала, като в този случай изображенията се показват на монитори във вратите. Така обаче допълнително трябва да навеждате главата си при поглед наляво и надясно. Прожектираната картина показва объркващо много от лентата за насрещно движение, а на картината няма как да прецените правилно скоростта на движещите се автомобили.

Структурата на менютата на двата тъчскрийна на централната конзола също не е оптимална. За да използвате без проблеми долния монитор, който служи за управление на климатичната инсталация, от Audi са изобретили много хубава опора за ръката. Това е полезно, когато долният тъчпад служи като поле за въвеждане на целите за навигационната система. Щеше да е още по-лесно, целите за навигацията да се въвеждат чрез дигитална клавиатура – от съображения за безопасност по време на пътуване не се предлага. Остава ви само да пишете буквите, докато хвърляте поглед към пътя. Естествено, по-интелигентните читатели ще се замислят за системата за гласови команди.

Тя между другото съвсем не е лоша. Както при всяка комуникация се случват определени неразбирания, но принципно водачът може сигурно да задава с гласа си температурата или маршрута. Също можете да свържете смартфона си чрез Bluetooth и да използвате навигацията на телефона си. Иначе Q8 блести с автомобилните си умения. По отношение на моторизацията няма промяна спрямо предшественика. Един електромотор на предната и един на задната ос осигуряват не само двойно задвижване, но и системна мощност от 408 к.с. и максимален въртящ момент от 664 нютонметра. Комбинация, която позволява на тежащия 2,65 т електромобил да спринтира за 5,6 сек до темпо 100 км/ч. С тази мощност моделът от Инголщат вдига без проблем 200 км/ч.
Благодарение на въздушното си окачване и директното управление тежкият модел се справя на пътя с лекота, а препоръчителната скорост при пътуване на дълги разстояния по германските магистрали е 160 км/ч.

Жуженето на електромоторите стига до вътрешното пространство, но иначе цари пълна тишина по време на път. По измервания на AUTO BILD средният разход бе 26,5 кВтч, което позволява изминаването на 427 км. На станции за бързо зареждане батерията с капацитет от 106 кВтч може да бъде заредена със 170 кВт за около 30 мин от 10 на 80 процента. Хвърляме поглед и на багажника: от 569 до 1637 л вместимост са напълно достатъчни за всекидневието. Стига да не беше тази базова цена от 177 762 лв.


Извод
Audi Q8 55 e-tron е подобрен в малки, но решаващи детайли. Сега обещава още повече удоволствие от шофирането и съвсем прилична доза пригодност за всекидневието. Без промяна е останала високата цена, която ограничава кръга от клиенти.
