Audi Q8 50 TDI: за истински тежкари


21
окт.
2018

AUDI ПЕЧЕЛИ 24-ТЕ ЧАСА. Фалшиви новини? Нищо подобно! Ние не говорим за „Льо Ман“, където Toyota триумфира наскоро, а за 24h d’Italia. На нашата малка обиколка на Доломитите с новото Q8. Внушителният модел с ярък лак получи възможност да се покатери в планината. Q8 се управлява перфектно в завоите, справя се успешно с опасността от недозавиване, остава спокоен и стабилен в граничната зона и ускорява изключително мощно. Управлението става все по-директно, но, малко странно, в средно положение оставя впечатление за синтетичност. Серийните стоманени дискове държат варианта с 286 к.с. винаги под контрол, като единствено при спускане в планината по-разумен вариант биха били карбонови спирачни апарати. Иначе петметровият всъдеход не показва никакви слабости.

Дългите бързи завои, комбинирани с неравности на пътната настилка, се вземат от Audi без накланяне, което би се отразило на състоянието на стомаха ви. Матричните светлини превръщат нощта в ден. Спиращата дъха форма на 2,6-тонния модел е магнит за погледите. Мъж на 40+ спира своя Benz на втори ред, вади мобилния си телефон и снима от всички страни автомобила в цвят лава оранжево. Държи се така, сякаш е попаднал на Лейди Гага. „Que bella! („Каква красавица!“) Complimenti. Quanta costa?“ („Моите комплименти. Колко струва?“)

Принципно кокпитът е като в A8. Отлична изработка, разсейваща концепция на управление с тъчскрийн

Близо 150 000 лв. – „гола“ и без екстри, а иначе над 200 000 лв. С този модел Audi се цели в нишата между X6 и X7, респективно в тази между GLE Coupé и GLS. Усещането е, че най-близо до модела е Range Rover Velar. За съжаление новият модел от Инголщат не е специално моторизиран. 3-литровият TDI агрегат мобилизира 286 к.с. и 600 Нм максимален въртящ момент – достатъчни за 6,3 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч и максимално темпо от 245 км/ч. Малко нехармонични обаче ни се струват настройката двигател-трансмисия, често забавената реакция и характеристиките на развъртащия се до 5000 оборота 6-цилиндров мотор. Кикдаун командите разтърсват 8-степенната автоматична трансмисия, а 600-те нютонметра се губят отчасти до 2500 оборота, качеството на превключване на предавките варира от мудно до леко грубовато. Затова пък похвала заслужава системата за мек хибрид, която се състои от 48-волтова бордова мрежа, батерия и стартeр-генератор.

Свръх-Audi: 2,6-тонният гигант запълва почти изцяло ферибота. Отзад също има автоматична климатична инсталация

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >