2018
Ако в Audi доминира желанието за възможно най-добър комфорт вместо по-нисък разход, ще трябва да обърнете внимание на стикера на средната колона и да редуцирате налягането в гумите с 0,3 атмосфери. Или икономично, или комфортно – звучи леко като пожарно решение. По-малко напомпани, 22-цоловите гуми реагират при по-ниско темпо по-спокойно на ръбести неравности на пътя. При висока скорост обаче недостатъците на големите колела се елиминират. Адаптивното окачване на Audi се представя убедително с дългите ходове на пружините си и притежава повече резерви в сравнение с Mercedes. В последния окачването е доста по-стегнато – при резки маневри например си проличава, че настройката и техниката на окачването са от по-старо поколение. Втвърдяващото се управление и нервно регулиращата ESP издават, че Benz-ът се справя трудно с подобни маневри. Фините сензори на системата с четирите завиващи колела на Q8 показват как подобни ситуации на пътя се преодоляват по-елегантно, по-бързо и по-спокойно. Завиващите задни колела се отразяват благоприятно и на диаметъра на завой на Q8, при което, макар и разполагащ с опционалната система, моделът на Audi не успява да достигне изненадващо добрата стойност на GLE Coupé – старите добродетели на „звездата“ са вечни. Към тях спадат и добрите седалки на GLE, дори и многоконтурните седалки на Audi да предлагат по-дълга повърхност за бедрата и по-добра странична опора. Затова пък Q8 получава максимален брой точки за отличната си шумоизолация – макар и прозорците да са безрамкови. Изглежда допълнителните часове в аеродинамичния канал са си стрували. Предимствата на Mercedes в това сравнение си остават изключение.
И така модерното Audi побеждаваше чакащия своя наследник Mercedes раздел след раздел. Q8 освен това предлага дълъг списък от асистиращи системи. Въпреки огромната разлика в точките трябва да споменем, че Audi не е префектен и дори си позволява слабости по отношение на задвижването, които са несъвместими с премиум сегмента. Същевременно и Mercedes не е лош автомобил. А докато четете тези редове, в Щутгарт чака новото поколение на GLE, което ще е на пазара през 2019 г. Засега обаче има нов шериф в града – макар че последният е прекалено малък и за двамата.
- Audi Q8 50 TDI quattro Модерен супер-SUV, истинско преживяване въпреки неочакваните слабости при задвижването.
- Mercedes GLE Coupé 350 d 4Matic Все още се представя солидно, но междувременно е поостарял.
ИЗВОД
Audi побеждава на пръв поглед с лекота. Сравнителният тест обаче показва и слабите места на новото Q8. От Audi трябва бързо да ги заличат, тъй като в лицето на наследника на GLE ще имат доста сериозен противник.