2018
С МРАЧЕН ПОГЛЕД Q8 поглежда своя противник в дуела. Чисто новото острие на Audi се изправя срещу GLE Coupé на Mercedes, което е на пазара от три години и е базирано на пуснатия през 2011 г. M-клас. Разликите в поколенията между автомобилите веднага си проличават. Високотехнологичен език на формите за модела от Инголщат, като дизайнерите са получили задача да прикрият внушителните размери на луксозния SUV. До голяма степен са успели – Q8 спокойно може да бъде взет за кросоувър от средния клас. GLE Coupé пък е типичен мачо от старата школа, с вентилационни отвори на огромния преден капак, подчертано издадени калници и странно различни гуми. Дебели 315-ки на задната ос и огромно тегло: GLE Coupé тежи почти 2,4 тона. Audi, с почти идентични широчина и височина, но и с една педя по-дълго, не е толкова тежко заради алуминиевите части на каросерията си – все пак кантарът показва 2,3 тона, което не е малко.
Q8 печели точки с по-доброто си предлагано място. Най-вече с това отзад, където в Mercedes пасажерите трябва да навеждат главите си. Освен това скосеният отзад покрив на GLE пречи на видимостта на водача назад. По-сериозна разлика в раздела за каросерията предотвратява единствено по-богатото оборудване на Mercedes, като моделът от Щутгарт притежава серийно въздушни възглавници за коленете и динамични завиващи светлини. Почти без да го усетите, Q8 стартира чрез стартер-генератор. Инженерите са се потрудили доста, за да елиминират вибрациите. Това се усеща най-вече на празен ход: докато в Q8 цари спокойствие, вече поостарелият OM-642 агрегат разтриса пасажерите на GLE. Двигателят на Mercedes обаче в никакъв случай не е лош мотор. V6 турбомашината е добре шумоизолирана и звучи сонорно, като в сравнение с тази на Audi никога не трака осезаемо. При последната неприятните дизелови шумове се завръщат не след дълго – същото нещо ни направи впечатление при новото A6 с идентична моторизация. Както и малко забавената реакция. Единичната турбомашина на Q8 се нуждае от малко повече време за постигане на необходимото налягането при свръхпълнене и наказва водача с излишни секунди замисляне при потегляне и междинно ускоряване. Не на последно място вина има и по-късно намесващият се в сравнение с GLE Coupé въртящ момент.
8-степенната автоматична трансмисия също не успява да се справи с турбодупката, като сортира предавките в посока надолу малко нервно и непрецизно. В това отношение по-хармонично работи 9G-Tronic, затова при потегляне Mercedes изглежда по-пъргав и по-еластичен. При динамиката палачинката отново се обръща. Q8 изпреварва GLE Coupé, като при високи скорости на Benz-а редовно му свършва въздухът. Изненадващо добре се справят спирачките с тези два гиганта. Със загрети спирачки Mercedes спира от скорост 100 км/ч след 35 метра, а спирачният път на Q8 е още по-добър – 32,9 метра (при това без керамика и вентилирани дискове). Всяко спиране на място с Audi се усеща така, сякаш на гърба си имате парашут. При бързо придвижване педалът на газта на Q8 като че ли се опъва, като с този (деактивиращ се) импулс сякаш моли водача да отнеме от газта и да позволи на автомобила да се рее. Между 55 и 160 км/ч V6 дизеловият мотор може изцяло да се изключи благодарение на системата си мек хибрид с 48-волтова технология. Това на практика не се усеща и смъква разхода на гориво. Естествено тук Mercedes няма какво да противопостави, като разходът му е с 1,5 литра по-висок.
Продължете на следващата страница