Audi Q7 e-tron: екоколосът

В новото Audi Q7 e-tron с дизелово-хибридна техника всичко сияе и работи много тихо – това е скъп модел, в който няма да ви липсва нищо


4
февр.
2016

Да не би Коледа вече да е дошла? Или просто от Audi са приготвили елхата на хибридната си техника: модерна, примигваща и предлагаща всичко необходимо – Q7 e-tron комбинира всички модерни решения на марката за горивна икономия и освен това залага на новости като топлинна помпа и активен педал на газта. Ето защо ръководството за употреба има 494 страници. Дали някой ще го изчете цялото?

Шарено: „килимът“ на пробега в дигиталния кокпит. Частта на ток се изобразява в зелен цвят

Шарено: „килимът“ на пробега в дигиталния кокпит. Частта на ток се изобразява в зелен цвят

Спокойно, ще се оправите с тази кола и без висше инженерно образование. Серийната навигационна система MMI plus планира стратегия за избрания маршрут, по която двата мотора ще икономисат най-много енергия. Енергийният асистент предупреждава шофьора с пулсации в активния педал на газта. Много странно – сякаш някой подбутва десния ви крак – какво иновативно екорешение само!

Активният педал играе роля на нещо средно между пискаща съпруга и чиста съвест. Чак след изминаване на половината ход на газта стигате до кикдаун, който управлява много: при подаване на газ – действието на моторите, при спиране – степента на рекуперация, т.е. колко енергия се „връща“ обратно в акумулатора. Звучи сложно, но функционира много просто – от вас се иска само да седнете зад волана, да натиснете бутона за стартиране – и Q7 e-tron потегля чисто електрически, като изминава без помощта на ДВГ 56 км. В централния дисплей оставащият пробег се изобразява като килим, в който зеленият цвят символизира електричество. Когато по време на движение се включи дизеловият агрегат, почти няма да го почувствате: нови активни тампони на мотора „скриват“ стартирането на V6 двигателя. Заради хибридната техника e-tron тежи с 375 кг повече от дизеловата модификация – така 2,5 тона атакуват острите завои. Но какво да се прави – около Коледа всички надебеляват…

Audi Q7 e-tron 3.0 TDI 

Мотор V6 турбодизел с ел.мотор • Мощност ДВГ/ел.мотор 190 кВт (258 к.с.)/94 кВт (128 к.с.) • Системна мощност/въртящ момент 275 кВт (373 к.с.)/700 Нм • Макс. скорост 225 км/ч • 0–100 км/ч 6,0 сек • Задвижване двойно/8-степ. автоматична трансмисия • Резервоар 75 л • Капацитет на батерията 17,3 кВтч • Д/Ш/В 5,05/1,97/1,74 м • Обем на багажника 650–1835 л • Пробег на ток 56 км • тегло 2445 кг • Разход EU-Mix 1,7 л дизел/100 км • Емисии CO2 46 г/км • Цена: от 171 000 лв. (за Германия)

Извод

Q7 като топхибрид не е конкурент на дизелите, а екзотичен имиджов модел, който пасва перфектно нa Audi. Той ще бъде идеалният тест за техниката, която в бъдеще ще намира по-често приложение в Азия – при Porsche или Bentley. Недостатъците? Високото тегло и високата цена.

Още по темата

Card image cap
Битката на мощните дизелови комбита

19
мар.
2018

Яки дизелови мотори под капаците, огромни резерви отзад – такива са модерните комбита днес. Сравнихме три многообещаващи модела, сред които новият Opel Insignia с автоматична трансмисия

Card image cap
Тест на Audi RS 5: разумът срещу сърцето

1
авг.
2017

Най-палавото Coupé на Audi получава нов двигател. Трудно е да заобичаш този V6, след като си познавал стария V8

Card image cap
Nissan Leaf: eдна доста хладна разходка

26
май
2017

Едноцифрените температури превърнаха пътуването от Хамбург до Везер в приключение

Card image cap
F-Pace 20d срещу Mercedes GLC 250 d: Jaguar ловува на територията на SUV- овете

22
юни
2016

Германските благородни марки трябва да внимават! F-Pace оспорва челната позиция на доказаните SUV-ове. Дали обаче „британецът“ предлага достатъчно лукс освен голямото си име?

Card image cap
Chevrolet Silverado 5.3 V8: пикап за всякакви случаи

24
юли
2016

Развиващият 355 к.с. 5,3-литров V8 е най-предпочитаният двигател за Chevrolet Silverado. AUTO BILD изпробва американския пикап

Card image cap

В последния брой:

Архив >