Audi Q7 55 TFSI quattro срещу Mercedes GLE 450 4Matic: ще пометат всичко!


6
ян.
2020

АКО ТРЯБВА ДА СМЕ ЧЕСТНИ – навремето наливахме оловен бензин в „костенурките“ ни с 1,2-литров двигател и бяхме адски щастливи, ако при идеални условия – празни пътища и слънце – разходът на гориво беше едноцифрен. Най-често това не се случваше. А днес? Днес се качваме във внушителни возила с тегло 2,3 тона, които са с 4х4, имат големи 6-цилиндрови мотори, до седем места, електрически регулиращи се седалки с кожена тапицерия с отопление, навигация вместо карта (или атлас), ако желаеш, дори можеш да настройваш климатичната инсталация от задната седалка. А после настава голяма драма, ако тези грамадни SUV-ове харчат по 11 л/100 км, или толкова, колкото по онова време. Хора, успокойте се! Audi Q7 и Mercedes GLE са израз на истинското германско инженерно изкуство. Макар и Грета Тунберг да не го одобрява. Но шведското момиче определено не ги е карало.

Доста дълъг монитор в GLE с интелигентно управление чрез гласови команди. Изглежда страхотно и се управлява лесно

ТОВА ПРЕДСТАВЛЯВАТ: XXL SUV В ПЪЛНИЯ СИ БЛЯСЪК

Единият е нов, другият е в процедура по фейслифт. Започваме с новия. Mercedes GLE 450 4Matic, 4,92-метров SUV с 3-литров редови 6-цилиндров агрегат. Да, правилно прочетохте – 6 цилиндъра в редица, както при BMW, но тук в комбинация с 9-степенна автоматична предавателна кутия и двойно задвижване. Типично за Mercedes хората от Щутгарт са оборудвали и GLE с модерната инфотейнмънт система MBUX. Сещате се: огромният, дълъг монитор отпред с дигитални индикации за скоростомера и оборотомера вляво и тъчскрийн вдясно. Системата на Mercedes е такава, че можете да управлявате информацията посредством реагиращите на допир елементи на волана, да кликвате и изтривате информация на екрана на централната конзола – или просто да кажете „Hey Mercedes“ и дамата ще изпълни всичко, както навремето го правеше мама, когато лежите вкъщи с висока температура. Хората от Audi също се грижат за доброто ви състояние. Актуалното Q7 се произвежда от 2015, като сега от Audi го обновиха най-вече отвътре. Познава се по новия кокпит на Audi с три монитора. Нарича се MMI Touch Response, тъй като вече няма въртящ/натискащ се превключвател, но затова пък има обратна връзка във върха на пръстите. А системата с гласови команди работи почти толкова добре колкото при Mercedes. Да, почти. GLE е по-интелигентен, но не и по-фин. Q7 е дълъг 5,06 метра SUV, като срещу доплащане на третия ред осигуряват още две седалки – толкова е голям. Естествено с вместимостта си от 865 до 2075 литра (GLE: 630 до 2055) разполага и с повече място в багажника. Но ние казахме: по-фин! Q7 е от старата школа на Audi, тоест „автомобил на Хакенберг“. Бившият шеф на отдела за разработка, който падна жертва на дизеловия скандал, отдаваше голямо значение на качеството – това си личи при Q7. Затова и щората за багажника се движи електрически нагоре-надолу, а при Mercedes има навиваща се щора като в комби. Благодарение на „Хаки“ има меки пластмаси, като едва при третия ред стават твърди; при Mercedes тапицериите на вратите в долната си част вече не са толкова меки, а даже твърди за парите си.

По-красиво управление чрез допир в Audi: след фейслифта Q7 е оборудван със системата MMITouch Response с три монитора плюс система за гласови команди
Да седиш по-хубаво в Benz: многоконтурните седалки в GLE са ориентирани към спорта, с добра странична опора, но пък се доплащат

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >