Audi Q6: SUV-Coupe-то ще доставя удоволствие

2909
2017

ВНИМАВАЙТЕ да не се припознаете! Q6 на снимката няма нищо общо с Audi e-tron quattro, който все още е във фаза на разработка. Докато e-tron ще се появи като електромобил през 2018 г., то Q6 е от стария свят. SUV-Coupé-то е предназначено за традиционните клиенти, чиято екологична съвест е задоволена, щом под капака работи Plug-in хибрид. Обозначението Q плюс четна цифра се използва от Audi за спортно-елегантните Coupé версии. Q4 е Q3 Coupé, Q8 ще бъде значително по-красиво Q7. Единствено при Q2 маркетинговите стратези поеха в по-различна посока. Но когато един ден Audi пусне на пазара дълго отлаганото Q1, гамата от нечетни и четни цифри при наименованията на моделите ще бъде окончателно окомплектована. Но нека се върнем на Q6. Той ще се присъедини към семейството на Q още през 2019 г. Така SUV гамата на автомобилите с четири пръстена на решетката ще бъде по-ясно структурирана: от една страна, имаме електрическата секция с e-tron (2018), e-tron Sportback (2020) и e-tron Crossover (2022), чиято пъпна връв стига до техниката на концерна във Волфсбург.

Освен това диференцирането между моделите с напречно разположен агрегат (Q2/Q3/Q4) и тези с надлъжно разположен (Q5/Q6/Q7/ Q8) се запазва. Q6 е базирано върху новото Q5, но ще се ограничи само до по-мощните моторизации до 450 к.с. и по-високите нива на оборудване. Дизайнът отново е типичен за стила на Марк Лихте: страхотни пропорции, фини детайли, чиста динамика и високотехнологични екстри като адаптивни OLED светлини и – ако законодателят одобри – камери вместо странични огледала. Заедно с Q8 новото Q6 ще бъде последният модел на Audi, чиито гени идват от модулната платформа за модели с надлъжно разположен агрегат. Q5 също няма да води вече живот в тази си форма. Дори напротив: след голям фейслифт през 2021 г. през 2025 г. автомобилът ще бъде заменен от Q5E с електрическо задвижване. Macan, чуваме те как се приближаваш! Дали Q6 ще има версия за зареждане от контакта, зависи от успеха или неуспеха на варианта с двигател с вътрешно горене. За целта трябва да помогнат имиджови елементи като 48-волтова бордова мрежа, Plug-in хибрид и мощни версии S/RS. Ако е възможно, иновациите от новото A8 ще слязат надолу в гамата. Това обаче все още не важи за новата концепция на управление на кокпита, която позволява автономно придвижване от 3-та степен.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин