След подобаващо закъснение, Audi най-после скоро ще стартира Q6 e-tron – тествахме прототипа.
За Audi Q6 e-tron се говори отдавна – AUTO BILD писа за първи път за електрическия още през 2018 г., моделът трябваше да се появи през миналата година – нещата обаче не се получиха. Причината – софтуерът на концерна Volkswagen. Все пак в края на тази година Q6 e-tron ще има премиера.
След първия тест на маскирания прототип няма да можем да кажем, дали софтуерът работи добре. Докато фолиото от външната част на каросерията все пак издава някои неща – състоящите се от две части фарове, внушителната предница или издадените калници, в кокпита всичко е покрито с черен плат. От Audi не разрешават дори и кратък поглед върху инфотейнмънт-системата.
Q6 e-tron заема стабилна позиция на пътя
Q6 e-tron вози комфортно и се управлява прецизно. Докато малкият му брат Q4 e-tron по време на движение оставя впечатление за не особено емоционален, тук си личи наличието на страст в разработката. Хубавото да караш без мултимедийна система: нищо не те разсейва. След като няма и музика, вътре в Audi е извънредно тихо. Дали инженерите ще сложат изкуствен звук? Още не се знае.
Дължината на модела? Между Q4 и Q8 – нямахме метър по време на теста, затова предполагаме, че ще е около 4,70 метра. Междуосие? Около 3 метра, има доста място, както отпред, така и отзад. Багажник? Под предния капак има място поне за побиране на кабела за зареждане.
Пробегът по WLTP – над 600 километра
База за Q6 e-tron е новата платформа „Premium Plattform Electric“ (PPE), разработена съвместно от Audi и Porsche; в цуфенхаузен в момента подготвят електрическият Macan. От e-tron GT и Taycan PPE е наследила и 800-волтовата техника.
Батерията с капацитет от 100 киловата може да бъде зареждана с до 270 кВт. – в най-добрия случай ще заредите ток за 250 километра за десет минути. Пробегът по WLTP трябва да е над 600 километра, но във всекидневието по-реалистични са 400 километра. Първо тествахме Q6 e-tron 55, който разполага с 380 к.с. от два електромотора (по един на предната и на задната ос). Теглото на автомобила е от порядъка на 2300-2400 килограма.
Над 500 к.с. в режим бууст
Това би могло да се случи по-скоро в SQ6. С 490 к.с. спортният модел предлага прилична мощност, а в режим бууст на разположение са дори и над 500 к.с. Достатъчни за притискане на пасажерите към седалките. За по-малко от 4,5 секунди ще спринтирате до темпо 100, а ускорението на излизане от завоя доставя огромно удоволствие. Като цяло S-моделът прави впечатление на по-стегнат, но не и неудобен.
Инженерите на тема светлини са се постарали доста. Съществуват до осем различни графики за дневните и задните светлини – те могат да бъдат избирани от инфотейнмънт-системата или от приложението на Audi. Така Q6 ще може да се индивидуализира. Отпред има класически LED-светлини, а отзад – така наречените OLED, тоест „органични светодиоди“. Общо 360 светещи триъгълника позволяват в задницата различни графики, но и изобразяването на предупредителни триъгълници с цел предупреждване на велосипедистите от слизащи пасажери.
Разбира се, че всичко това си има своята цена. От Audi засега казват нищо по въпроса, но поне 120 000 лв. за старт ни се струват реалистични. А повечето технически така или иначе ще се доплащат.
ИЗВОД
Михаел Гебхардт
Първото ми впечатление: чакането си е струвало. Q6 e-tron прави впечатление на солиден, зрял и интелигентен, управлява се безупречно – точно, както се очаква от едно Audi. Ако електрическата техника и софтуерът отговорят на обещанията, то успехът е гарантиран.



