Audi Q6 e-tron дебютира с 490 к.с. след броени дни

1303
2024

След като дебютър на Audi Q6 e-tron беше отлаган многократно заради софтуерни проблеми, сега вече датата на световната премиера на новия модел вече е известна. Audi ще представи официално новия си електрически SUV на 18 март 2024 г.

Пробегът по WLTP – над 600 километра

База за Q6 e-tron е новата платформа „Premium Plattform Electric“ (PPE), разработена съвместно от Audi и Porsche; в цуфенхаузен в момента подготвят електрическият Macan. От e-tron GT и Taycan PPE е наследила и 800-волтовата техника.

Батерията с капацитет от 100 киловата може да бъде зареждана с до 270 кВт. – в най-добрия случай ще заредите ток за 250 километра за десет минути. Пробегът по WLTP трябва да е над 600 километра, но във всекидневието по-реалистични са 400 километра. Първо тествахме Q6 e-tron 55, който разполага с 380 к.с. от два електромотора (по един на предната и на задната ос). Теглото на автомобила е от порядъка на 2300-2400 килограма.

Над 500 к.с. в режим бууст

Това би могло да се случи по-скоро в SQ6. С 490 к.с. спортният модел предлага прилична мощност, а в режим бууст на разположение са дори и над 500 к.с. Достатъчни за притискане на пасажерите към седалките. За по-малко от 4,5 секунди ще спринтирате до темпо 100, а ускорението на излизане от завоя доставя огромно удоволствие. Като цяло S-моделът прави впечатление на по-стегнат, но не и неудобен.

Инженерите на тема светлини са се постарали доста. Съществуват до осем различни графики за дневните и задните светлини – те могат да бъдат избирани от инфотейнмънт-системата или от приложението на  Audi. Така Q6 ще може да се индивидуализира. Отпред има класически  LED-светлини, а отзад – така наречените OLED, тоест „органични светодиоди“. Общо 360 светещи триъгълника позволяват в задницата различни графики, но и изобразяването на предупредителни триъгълници с цел предупреждване на велосипедистите от слизащи пасажери.

Разбира се, че всичко това си има своята цена. От Audi засега казват нищо по въпроса, но поне 120 000 лв. за старт ни се струват реалистични. А повечето технически така или иначе ще се доплащат.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин