Audi Q5 Hybrid: убеди ни само с данъка си


13
юли
2020

САМО ДА НЕ СЕ ИЗПЛАШИТЕ! Моделът с цвят „Дайтона-сиво“ струва 118 229 лв., а синият му турбоколега – 133 408 лв. Дължи се вероятно на избора на пресавтомобил – оборудването включва всичко, за което се сетите. Но дори и „голи като пушки“, Audi SQ5 и Plug-in хибридът с име 55 TFSI e quattro не са евтини. Тъй като германското правителство иска да вижда по пътищата и улиците хибриди с минимум 40 километра електрически пробег, данъкът на e quattro е наполовината на автомобил с двигател с вътрешно горене.

С което вече посочихме едното предимство. Другото – просто няма такова. Ако искате, можете да пътувате изцяло на електричество в града (от Audi казват 40, AUTO BILD измина 36 километра). Може би си струва, ако пътят до работа е толкова и в подземния гараж имате контакт за зареждане. След изминаване на 155-километровата тестова отсечка на AUTO BILD заредихме 9,82 л А 95 Н и 11,73 кВтч ток – прави 32 лв. (за Германия). 6-цилиндровият дизелов двигател на SQ5 изразходва на същата отсечка 9,95 литра – 24,50 лв. (за Германия). В таблицата сме го сметнали за 100 километра. И кой доставя по-голямо удоволствие? Ясно – 6-цилиндровото SQ5. Добре, все я има типичната за Audi секунда за замисляне (за съжаление са две), докато SQ5 влезе в обороти, но после се устремява вихрено напред, 700 Нм максимален въртящ момент при 2500 об./мин са сериозна работа, а изкуственият звук също е добър. Хибридът не може да се мери с това. Той все пак притежава 500 Нм, но има по-малка тяга, а и с теглото си от 2142 кг е с 29 кг по-тежък от SQ5. А освен това има придърпване при комбинацията от двигател с вътрешно горене и електромотор. Но ако трябва да сме честни, хибридът ни убеди с данъка си.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >