На високо плато в планините на Баха (Калифорния) има километрична права. Наоколо няма жива душа. Настъпвам педала на газта до пода, а операторът на седалката до мен трябва да отгатне скоростта. До 200 неговата оценка е с няколко пъти по 30 км/ч по-ниска от показаната на скоростомера стойност. В новото Q5 е изненадващо спокойно. От Audi явно говорят сериозно, когато ни разкриват, че са се концентрирали върху комфорта. А той се дължи в голяма степен на опционалното въздушно окачване за 3900 лева, което „изглажда“ добре неравностите по мексиканските пътища.
Когато човек покара, а не само погледне Q5 отвън, веднага ще разбере, че този SUV е изцяло нов автомобил. След премиерата на модела възникнаха много дискусии относно приликите на колата с предшественика й. Ако искате да разчитате на LED-техника за предните светлини, ще трябва да подготвите около 2400 лева допълнително – но и ксеноновите фарове на базовата модификация не са лоши.
Със 190 дизелови конски сили Q5 е повече комфортен, отколкото спортен
Ние изпробвахме 2-литровата дизелова модификация със 190 к.с. (базова цена: около 90 000 лева) – при нея на двигател между 120 и 130 км/ч вече сякаш не му достига въздух. Най-мощната версия на този мотор е с доста над 200 „коня“, но въпреки това остава автомобил за дълги пътувания, а не спортист. Който иска повече мощност, трябва да избере 3-литровата машина.
А който се задоволява с по-малко, ще се задоволи и с версията със 163 к.с. – Q5 така и така винаги идва с автоматик и новата система за двойното задвижване, която прехвърля мощност към задните колела само при нужда – с идеята за икономия на гориво. Според Audi 4-цилиндровите дизели харчат средно по 4,9 л на 100 км. Естествено, във всекидневието тази стойност почти няма да се появява по бордовите компютри. В повече случаи преди десетичната запетая ще се мъдри цифрата 6.
Без изненади
Като цяло Q5 няма с какво да ни изненада. Audi продава първото поколение на модела над 1,6 млн. пъти – затова в Инголщат не са си поставили за цел да правят революция. Най-съществената промяна при новия модел е, че той ще бъде произвеждан в Мексико. Дори и това обаче не се отразява с видими недостатъци в качеството – поне заради впечатлението, с което оставаме от нашия тестови автомобил.