2024
Междинни резултати от продължителните тестове на AUTO BILD
Преди време имахме още един Q5 за тест: без покрив на Coupe, в подобен цвят, но с различно оборудване. С предно задвижване, а под капака беше 2-литровият TDI с 204 к.с. Със сигурност едно бързо задвижване – и много по-икономично от 3-литровия дизел в настоящия ни Q5. Въпреки това не можех напълно да пренебрегна приликата с Golf на Q5 с TDI. И това наистина вече не може да бъде така с настоящия ни Q5 с неговия чудесно уверен V6 дизелов мотор. Щастлив съм да преглътна десетте литра, които понякога харчи в напрегнатия градски трафик. Почти също толкова важно: изборът на 3,0-литровия с 286 к.с. и 620 Нм (!) включва автоматична трансмисия с хидротрансформатор (вместо DSG) и задвижване на четирите колела, което се осъществява чрез истински централен диференциал. Стандартно разпределението на мощността е леко ориентирано към задната ос – 60 процента отиват назад. Всичко това дава на Q5 суверенитета, който бихте очаквали за такава сума – ъпгрейдът на задвижването струва добри 14 000 лв. Бих го направил – и вместо това бих спестил пари другаде. Политиката на Audi за допълнителни екстри има предимството, че отделните екстри могат да бъдат поръчани изгодно. Моят минималистичен Q5: 20-цолови джанти, спортни седалки, отопляем спортен волан, малък пакет за околно осветление, матрични светлини. Така парният чук Q5 е готов с най-важното. Страхотно!
+ линията на Sportback действително го прави много динамичен. Страхотно задвижване, висок комфорт на пътуване.
– висок разход на дизел в града. Изображението на инфотейнмънт-системата вече не е актуално.
AUDI Q5 SPORTB. 50 TDI QUATTRO
СТАРТ 10-ти март 2023 г.
ЦЕНА С ЕКСТРИТЕ 87 215 евро
ДОСЕГА СМЕ ИЗМИНАЛИ 60 500 км
ТЕСТОВ РАЗХОД НА ГОРИВО 8,4 л дизел/100 км