Audi Q4 Sportback e-tron: майстор на пробега


25
сеп.
2021

Нито рак, нито риба? Q4 e-tron трябва първо да бъде огледан. Принципно той е нов модел, но заради събратята си по концерн ID.4 и Enyaq е нещо като стар познайник. Или: при компактна външна дължина от 4,59 метра отвътре моделът предлага място като в XL SUV. Без пътници и багаж тежи над 2 тона, но е маневрен като малък автомобил. И въпреки сложната техника под капака задните спирачки на това електрическо Audi са барабанни. Независимо какво месо предпочитате, Q4 е истински вкусен. Q4 е събрат по платформа на VW ID.4 и пряк роднина на Škoda Enyaq. Хубаво, че е така – тези два модела вече имаха своя електрически прощъпалник. От тези два SUV-а Q4 е взел и доста пъргавото усещане при управление. Теглото на батериите от близо 500 килограма се разпределя в пода на SUV-а и затова Q4 е доста стабилен. Същевременно автомобилът вози (благодарение и на опционалните регулиращи се амортисьори) толкова меко и комфортно, сякаш се намирате в голяма лимузина. Тук своя принос дават и безупречните седалки с отлична странична опора, както и много добрата позиция пред волана и педалите. Отзад седалките също са много комфортни, а пространството за краката е доста щедро. Качването в автомобила е безпроблемно.

Вътрешни добродетели: плъзгач вместо лост, интелигентни програми за рекуперация, най-добрата позиция на седене

Няма спор, че при 310 Нм максимален въртящ момент на разполагащото с 299 к.с. Sportback 50 e-tron (тестовият ни автомобил от статията) Q4 се придвижва бързо с лекота. При максимално темпо от 180 км/ч Audi слага спирачка на ускорението на Q4. Обикновено за задвижването отговаря електромоторът на задната ос, като едва при пълно ускорение или на хлъзгава повърхност се включва и машината на предната ос. Между другото: мощността от 299 к.с. на тестовия автомобил включва и 34 к.с. от функцията Оverboost. Този допълнителен тласък е на разположение само 30 секунди. Като постоянна мощност – тоест в продължение на най-малко 30 минути – от Audi посочват само 105 к.с. Ако карате Q4 сдържано, бордовият компютър ще показва разход от 20 кВтч на 100 километра. С това можете спокойно да изминете пробег от 400 километра.

Вентилационни отвори над бронята.

От Инголщат обещават за топмодела според WLTP дори 530 километра – ще го проверим по време на първия тест. Както и времето за зареждане от 10 минути за пробег от 130 километра. Какво е положението при мултимедията и инфотейнмънта? Най-важните неща се доплащат, но затова пък са много модерни, функционират без грешки и притежават оригинални детайли. Така например дневните светлини могат да бъдат настроени с различен дизайн на осветяване, а изображението на указанията на Head-up дисплея в навигацията е превъзходно. Водачът може да настройва и системата за рекуперация на електрическото задвижване чрез бутони на волана. Дотук Q4 изглежда доста успешно. Тоест няма грешки? Не, по-скоро има някои странности.

Поглед през голямото задно стъкло – без чистачка

Така например в двигателния отсек има капак на охладителната система от стиропор, а тъчскрийнът във вътрешното пространство не е достатъчно добре позициониран, блендата на превключвателите (drive select, аварийни светлини, ESP) е доста спортна и нестабилна, а в менюто за настройка на автомобила има голям брой подменюта (налага се да разучавате ръководството за експлоатация). Накрая може да се каже, че придобихме добро впечатление от Q4.

Това ни харесва, а това не

Мощен, фино пътно поведение, отлично окачване, много добро оползотворяване на пространството. Жалко: понякога управлението на кокпита не е много интуитивно, интериорът можеше да е и по-висококачествен.

Висококачественото изглежда по друг начин: въздуховодите в посока модула на охлаждане са от „стиропор“

Teхнически данни: Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro

Двигател по един електромотор на всяка ос капацитет на батерията 77 кВтч (нето) Макс. мощност 220 кВт (299 к.с.) Макс. въртящ момент 460 Нм Задвижване двойно/ едностеп. трансмисия Д/Ш/В 4588/1865/1614 мм Тегло (празен) 2140 кг Багажник 535–1460 л 0–100 км/ч 6,2 сек Макс. скорост 180 км/ч Пробег до 497 км Разход от 17,6 кВтч/100 км (WLTP) Цена от 114 978 лв.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин