2023
Tърсите компактен и изискан електрически SUV, с който да не се притеснявате да тръгнете на дълъг път? Audi има асо в ръкава си – и то се казва Q4 e-tron… или Q4 Sportback e-tron, ако предпочитате стилно и модерно SUV купе. Електрическите SUV-ове предлагат много място и комфорт – и същевременно опазват околната среда. Q4 e-tron предлага място почти като в XL-SUV, но въпреки това e доста маневренo – почти като малък автомобил, което го прави идеален за града – особено с оглед на дължината от 4,59 м. Eлектрическият модел от Инголщат ви допада, но се чудите коя версия да изберете? Няма проблем – AUTO BILD ще ви ориентира в гамата!

За да влезете в света на Q4, ще ви бъдат достатъчни малко под 100 000 лева: най-достъпната модификация на модела – Q4 35 e- tron с 55-киловатчасова батерия и 170 к.с., се предлага за 93 187 лева и покрива 349 км с едно зареждане. Следващото стъпало – Q4 e-tron 40 с 204 к.с. и капацитет на батерията 82 кВтч, струва минимум 108 557 лева. С нея по официални данни моделът гарантира пробег от цели 529 км. Тези две версии разчитат само на задно задвижване. Ако искате да имате увереността, че например през зимата ще се придвижвате сигурно до ски курортите, препоръчваме да заложите на по-потентната модификация Q4 e-tron 45 quattro. При нея получавате електромотор както на предната, така и на задната ос – както и 265 „коня“. Батерията обаче остава същата – и пробегът е малко по-нисък – 512 км. Черешката на тортата е Q4 e-tron 50 quattro с 299 конски сили и пробег 511 км. То ускорява за 6,2 сек от 0 до 100 км/ч – почти като спортен автомобил.

Всички модификации с голямата батерия могат да се зареждат в рамките на около 30 минути от 10 до 80% при наличие на бързозарядна станция на 135 кВт – толкова е максималната мощност при зареждане на прав ток, която компактният SUV поддържа. Тази по-висока стойност беше постигната благодарение на софтуерна актуализация на системата за термо-мениджмънт на Q4 е-tron, пусната наскоро. Новост на борда е и системата за гласови команди на Amazon Alexa, а приложението на Audi дава възможност за изпращане на планирани маршрути към навигационната система на електромобила. Освен това клиентите могат да си поръчат и нов 11,6-инчов тъчскрийн за MMI системата. Това се казва свързаност и дигитализация на върхово ниво!

И макар че като достойно Audi и Q4 e-tron e oформено в стила на дискретната елегантност, ако сте готови да инвестирате 3917 лева в малко повече шик, заложете на версията Sportback. При нея ще разчитате на същите задвижващи агрегати като при стандартния модел, но благодарение на по-добрата аеродинамика (коефициент на аеродинамично съпротивление 0,26 срещу 0,28), Sportback изминава с около 10 км повече с едно зареждане (в зависимост от избрания вариант).
Изключително впечатляващ е интериорът: мястото е повече от щедро, оформлението е стилно, а качеството на използваните материали – безупречно, точно както бихме очаквали от Audi. И отпред, и отзад седалките са много комфортни, а пространството за краката е доста щедро. Качването в автомобила е безпроблемно – благодарение на високата позиция на седене.
Иначе спокойното и уверено пътно поведение, което напомня на лимузина от високия клас, е въодушевяващо. Но не си мислете, че Q4 e-tron се носи като кораб на пътя – а напротив, при управление прави впечатление на доста пъргаво, за което допринася и монтираната в пода батерия с тегло 500 кг.
НАЙ-АТРАКТИВНИТЕ ЕКСТРИ
Ако искате да се гмурнете дълбоко в дигиталния свят на Q4, горещо препоръчваме опционалната навигационна система MMI Pro с MMI Touch за 7442 лева, която е комбинирана дори c Head-up дисплей с обогатена реалност, 10,25-инчов виртуален кокпит, система за разпознаване на пътни знаци и др. Заслужава си и да инвестирате в интелигентните матрични LED светлини (2563 лева) – освен оптимално осветяване без заслепяване на водачите в насрещното движение, те предлагат и закачливи анимации Coming/Leaving Home. Пакетът Air Conditioning (1908 лв.) позволява охлаждане/затопляне на купето преди пътуване, както и регулиране на температурата в 3 зони – т.е. дори и на задната седалка.

НАШАТА ПРЕПОРЪКА: Audi Q4 45 e-tron quattro Sportback за перфектния баланс
Двойно задвижване, атрактивен силует а ла купе за допълнителна доза шик – и 265 конски сили. Audi Q4 Sportback e-tron 45 quattro e нашият фаворит в гамата на модела. Естествено, цената от минимум 116 625 лева е над тази на базовите версии – но заради 4х4 надценката си заслужава. А спрямо топизпълнението спестявате почти 10 000 лева!

Версия | Мощност | Батерия | Задвижване | 0-100 км/ч | Пробег (WLTP) | Разход | Цена |
Audi Q4 35 e-tron | 170 к.с. | 55 кВтч | задно | 9,0 сек | 349 км | 16,8 кВтч/100 км | 93 187 лв. |
Audi Q4 40 e-tron | 204 к.с. | 82 кВтч | задно | 8,5 сек | 529 км | 16,9 кВтч/100 км | 108 557 лв. |
Audi Q4 45 e-tron quattro | 265 к.с. | 82 кВтч | двойно | 6,9 сек | 512 км | 17,4 кВтч/100 км | 112 705 лв. |
Audi Q4 50 e-tron quattro | 299 к.с. | 82 кВтч | двойно | 6,2 сек | 511 км | 17,4 кВтч/100 км | 122 431 лв. |