Audi Q4 e-tron: благороден и чаровен компактен SUV на ток

3107
2023

Tърсите компактен и изискан електрически SUV, с който да не се притеснявате да тръгнете на дълъг път? Audi има асо в ръкава си – и то се казва Q4 e-tron… или Q4 Sportback e-tron, ако предпочитате стилно и модерно SUV купе. Електрическите SUV-ове предлагат много място и комфорт – и същевременно опазват околната среда. Q4 e-tron предлага място почти като в XL-SUV, но въпреки това e доста маневренo – почти като малък автомобил, което го прави идеален за града – особено с оглед на дължината от 4,59 м. Eлектрическият модел от Инголщат ви допада, но се чудите коя версия да изберете? Няма проблем – AUTO BILD ще ви ориентира в гамата!

След последния ъпдейт на софтуера на системата за термо-мениджмънт Q4 e-tron вече може да бъде зареждано с до 135 кВт

За да влезете в света на Q4, ще ви бъдат достатъчни малко под 100 000 лева: най-достъпната модификация на модела – Q4 35 e- tron с 55-киловатчасова батерия и 170 к.с., се предлага за 93 187 лева и покрива 349 км с едно зареждане. Следващото стъпало – Q4 e-tron 40 с 204 к.с. и капацитет на батерията 82 кВтч, струва минимум 108 557 лева. С нея по официални данни моделът гарантира пробег от цели 529 км. Тези две версии разчитат само на задно задвижване. Ако искате да имате увереността, че например през зимата ще се придвижвате сигурно до ски курортите, препоръчваме да заложите на по-потентната модификация Q4 e-tron 45 quattro. При нея получавате електромотор както на предната, така и на задната ос – както и 265 „коня“. Батерията обаче остава същата – и пробегът е малко по-нисък – 512 км. Черешката на тортата е Q4 e-tron 50 quattro с 299 конски сили и пробег 511 км. То ускорява за 6,2 сек от 0 до 100 км/ч – почти като спортен автомобил.

„Плаващата“ централна конзола отваря допълнително място за съхранение

Всички модификации с голямата батерия могат да се зареждат в рамките на около 30 минути от 10 до 80% при наличие на бързозарядна станция на 135 кВт – толкова е максималната мощност при зареждане на прав ток, която компактният SUV поддържа. Тази по-висока стойност беше постигната благодарение на софтуерна актуализация на системата за термо-мениджмънт на Q4 е-tron, пусната наскоро. Новост на борда е и системата за гласови команди на Amazon Alexa, а приложението на Audi дава възможност за изпращане на планирани маршрути към навигационната система на електромобила. Освен това клиентите могат да си поръчат и нов 11,6-инчов тъчскрийн за MMI системата. Това се казва свързаност и дигитализация на върхово ниво!

Дигитален: палец вместо лост за управление на трансмисията, интелигентни програми за рекуперация, удобна позиция на седене и големи дисплеи

И макар че като достойно Audi и Q4 e-tron e oформено в стила на дискретната елегантност, ако сте готови да инвестирате 3917 лева в малко повече шик, заложете на версията Sportback. При нея ще разчитате на същите задвижващи агрегати като при стандартния модел, но благодарение на по-добрата аеродинамика (коефициент на аеродинамично съпротивление 0,26 срещу 0,28), Sportback изминава с около 10 км повече с едно зареждане (в зависимост от избрания вариант).

Изключително впечатляващ е интериорът: мястото е повече от щедро, оформлението е стилно, а качеството на използваните материали – безупречно, точно както бихме очаквали от Audi. И отпред, и отзад седалките са много комфортни, а пространството за краката е доста щедро. Качването в автомобила е безпроблемно – благодарение на високата позиция на седене.
Иначе спокойното и уверено пътно поведение, което напомня на лимузина от високия клас, е въодушевяващо. Но не си мислете, че Q4 e-tron се носи като кораб на пътя – а напротив, при управление прави впечатление на доста пъргаво, за което допринася и монтираната в пода батерия с тегло 500 кг.

НАЙ-АТРАКТИВНИТЕ ЕКСТРИ

Ако искате да се гмурнете дълбоко в дигиталния свят на Q4, горещо препоръчваме опционалната навигационна система MMI Pro с MMI Touch за 7442 лева, която е комбинирана дори c Head-up дисплей с обогатена реалност, 10,25-инчов виртуален кокпит, система за разпознаване на пътни знаци и др. Заслужава си и да инвестирате в интелигентните матрични LED светлини (2563 лева) – освен оптимално осветяване без заслепяване на водачите в насрещното движение, те предлагат и закачливи анимации Coming/Leaving Home. Пакетът Air Conditioning (1908 лв.) позволява охлаждане/затопляне на купето преди пътуване, както и регулиране на температурата в 3 зони – т.е. дори и на задната седалка.

Head-up дисплеят е една от екстрите, които правят Q4 e-tron да се чувства наистина високотехнологично

НАШАТА ПРЕПОРЪКА: Audi Q4 45 e-tron quattro Sportback за перфектния баланс

Двойно задвижване, атрактивен силует а ла купе за допълнителна доза шик – и 265 конски сили. Audi Q4 Sportback e-tron 45 quattro e нашият фаворит в гамата на модела. Естествено, цената от минимум 116 625 лева е над тази на базовите версии – но заради 4х4 надценката си заслужава. А спрямо топизпълнението спестявате почти 10 000 лева!

Ефектен: спойлерът на багажника при Sportback сякаш е препратка към славната история на quattro
ВерсияМощностБатерияЗадвижване0-100 км/чПробег (WLTP)РазходЦена
Audi Q4 35 e-tron170 к.с.55 кВтчзадно9,0 сек349 км16,8 кВтч/100 км93 187 лв.
Audi Q4 40 e-tron204 к.с.82 кВтчзадно8,5 сек529 км16,9 кВтч/100 км108 557 лв.
Audi Q4 45 e-tron quattro265 к.с.82 кВтчдвойно6,9 сек512 км17,4 кВтч/100 км112 705 лв.
Audi Q4 50 e-tron quattro299 к.с.82 кВтчдвойно6,2 сек511 км17,4 кВтч/100 км122 431 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин