Audi Q3 Sportback: шик на високо ниво (ТЕСТ)


11
апр.
2021

Да комбинираш SUV и купе във формат, удобен за града, и то в автомобил, който доставя удоволствие при шофиране по завои. Taзи успешна концепция използва Audi в новото си Q3 Sportback – струващата минимум 69 572 лева алтернатива на конвенционалното Q3. Със скосеното си задно стъкло донякъде шикозният модел напомня на Audi 100 C3 – едно „лайфстайл комби“ от 80-те, времето, когато никой не държеше да бъде толкова висока над пътя. Спортните пропорции и изчистената задница правят Q3 Sportback да изглежда значително „по-остър“ отзад в сравнение с Mercedes GLC Coupé или BMW X4.

Всъщност би следвало Q3 Sportback да се казва Q4 – въпреки че Audi успя да се пребори с Alfa Romeo и след тежка битка да купи правата върху името (заедно с oзначението Q2). Q4 ще бъде запазено за друг модел, който ще дебютира през 2021 година като седми електрически модел на Audi. Но да се върнем на SUV-купето Q3. Тук веднага изниква въпросът за мястото за главите отзад, веднага отговаряме – да, пространството нагоре е по-ограничено, отколкото при стандартното Q3, а максималният обем на багажника е със 125 л по-малък (сега – 1400 литра).

За разлика от Q8, което изглежда като исполин, Q3 Sportback се характеризира с по-голям финес на формите

Зад означението на тестваната от нас модификация 35 ТDI всъщност се крие 2-литровият дизел на VW с означение EA288 evo. Машината разчита на twin dosing система за пречистване на отработените газове с двойно впръскване на AdBlue. Агрегатът развива 150 к.с. и 340 Нм и в комбинация с quattro-задвижване и трансмисия S tronic задвижва автомобила порядъчно пъргаво. В тази конфигурация Q3 Sportback струва минимум 79 479 лв. Хубавото е, че скоростната кутия с два съединителя не дразни с досадно придърпване, но от Audi можеха да бъдат по-щедри при серийното оборудване – при модел, който е толкова приятен за каране по планински пътища, би следвало лостчетата за превключване от волана да се получават без доплащане. При нашия тест в смесен цикъл TDI се задоволяваше с около 7 л/100 км.

Но откъде идва името Q3 Sportback. В концерна VW са известни с рационалните си решения. Така например на някогашния шеф на Skoda Винфрийд Валанд при Rapid му дойде идеята да нарече хечбека Spaceback – тъй като в компактния модел багажният обем достига до 1381 л. Днес Валанд (a и Rapid) e история за Skoda, също както и всички други ръководни кадри от онова време. И сега се питаме – дали новите мениджъри в Audi около шефа Брам Шот са се заели със същата сериозност при кръщаването на Q3 Sportback?

За разлика от Q8, което изглежда като исполин, Q3 Sportback се характеризира с по-голям финес на формите

Твърдо „да“! Действително в Audi са успели да открият перфектната настройка на двигател/окачване. И явно са чели внимателно отзивите ни, тъй като в последните месеци доста критикувахме настройките и забавените реакции при подаване на газ в сертифицираните по RDE автомобили. При Q3 Sportback се усеща подобрение. Серийно е и т.нар. „прогресивно кормилно управление“, което намалява сервоподпомагането с увеличение на скоростта. А това създава чувство за директно и спортно управление, на което идеално пасва стегнатото, но не и прекалено твърдо окачване.

Дотук всичко е супер. Остана да погледнем цените. Те стартират от 69 572 лева за турбобензиновата 1,5-литрова версия 35 TFSI с 6-степенна ръчна трансмисия и предно задвижване. За DSG ще трябва да доплатите около 2800 лева, а 4×4 има само за 2-литровите дизелови (от 79 479 лв.) или бензинови (от 77 653 лв.) изпълнения.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин