2022
ВСЕКИДНЕВИЕ Първо нека изложим някои аргументи за по-малкия модел: всъщност по-късият с 19 сантиметра Q3 Sportback не предлага кой знае колко по-малко място. По отношение на багажника цари почти паритет, а при минималния обем Q5 Sportback дори побира по-малко. При максималния обем по-големият разполага с по-голяма с 80 литра вместимост. Като цяло отвътре Q5 не е особено по-голям, но все пак в него ще седите по-просторно, по-голямата с пет сантиметра широчина все пак играе роля – например ако имате детски столчета. При качването отзад 1,80-метровите пасажери ще трябва да се навеждат и в големия Sportback. Хубавото е, че и двата автомобила предлагат регулираща се по дължина задна седалка, но тя е серийна само при Q3. Още един плюс за Q3: в градската джунгла той е с по-добър обзор и по-лесен за управление.


ШОФИРАНЕ Макар в двата модела да работи един и същи двигател, шумоизолацията е на ниво само в Q5. Докато Q3 показва с гордо тракане своите дизелови 200 к.с., същият 4-цилиндров мотор в Q5 работи по-тихо и е добре шумоизолиран. При по-високата скорост Q3 предава нефилтрирано шумовете от движението в купето. От опционалното, много комфортно въздушно окачване за съжаление собствениците на Q3 не могат да се възползват. Неговите стоманени пружини работят много добре, но все пак малко по-грубо при преминаване през къси и дълги неравности от също стоманените пружини на окачването на Q5. И въпреки по-ниското с 211 кг тегло Q3 не предлага предимства по отношение на сметките за гориво.
Разходи Парите за зареждане и поддръжката са на едно ниво, а по-скъпите застраховки са при Q5. В тестовата конфигурация Q3 има предимство по отношение на цената, но въпреки това и двата модела струват близо 100 000 лв. В този случай човек не би искал да се откаже от страхотния комфорт на Q5. Накрая победата е за Q5.
