2018
БРАТЯТА ПО ПРИНЦИП НЕ ОБИЧАТ сравненията между тях. Ние обаче ще направим точно това, тъй като в сравнение с предшественика си Q3 е значително пораснал: една педя на дължина, като освен това е станал по-широк и по-нисък от високия предишен модел. Така сега Audi притежава почти с точност до сантиметър размерите на своя събрат Tiguan – е, по-нисък е с 6 сантиметра. Освен това калниците му са по-издадени, а задницата – по-скосена. Дали пък Audi не произвежда по-добрия Tiguan? Поне е по-шикозният. LED фаровете са част от серийното оборудване на Q3, също както и дигиталните уреди. Вдясно от тях в тестовия автомобил имаше дисплей, като всичко е ориентирано към водача. Малкият недостатък на този кокпит: возещият се до водача почти не може да отвори жабката – толкова е тясно отпред пред коленете му. Спортните седалки са по мярка: водачът седи почти четири сантиметра по-ниско, а воланът е по-вертикален. SUV-ът на Audi е мутирал най-после в подходящ за семейството автомобил – с достатъчно място на втория ред и в багажника (530 до 1525 литра).

Големият въртящ се превключвател вдясно е изчезнал. От Audi са махнали доста от бутоните – с изключение на тези за климатика и усилването на звука
Задната седалка се регулира по дължина, а наклонът й може да се настройва седемстепенно. Необходимо ли е някому? Ако трябва да бъдем честни, бихме предпочели отзад по-голям отвор на вратата – иначе при слизане има опасност да се сдобиете с цицина на главата, удряйки се в скосената задна колона. Освен събрата му Tiguan, Q3 също ще играе ролята на динамичен модел в семейството. Ниската каросерия смъква центъра на тежестта, Audi-то се приближава до асфалта. Прогресивното управление реагира по-директно в сравнение с това на VW, на водача му се налага да прави по-малко усилия. А регулиращите се амортисьори (при VW екстрата се нарича DDC) са настроени по-стегнато от хората на Audi. Резултатът: Q3 в спортната си версия S-line с двойно задвижване и прецизна механична скоростна кутия е атлетът сред благородните компактни SUV-ове. Респект, но серийното окачване със стоманени пружини си върши работата почти също толкова добре и струва с 2000 лв. по-малко. Гените му са добри – от концерна VW.
Четирите моторизации за пазарния старт през ноември също са ни познати от Tiguan: 1,5-литровият базов бензинов агрегат (от 67 000 лв. с предно задвижване и механична скоростна кутия) е сдържана машина за разумни клиенти и е достатъчно бърз със своите 150 к.с. Необходим ли ви е наистина по-скъпият с 4000 лв. и също толкова мощен TDI? Този предпочитан дизелов двигател – благодарение на SCR катализатора екологичен и отговарящ на норма Eвро 6d-Temp – звучи малко по-шумно в сравнение с досега, но е убедителен с въртящия момент (340 Нм) и добрите си динамични характеристики (9,3 секунди до темпо 100 км/ч). Според бордовия компютър по време на първия ни тест TDI харчеше 8 литра на 100 километра. Жалко, че за пазарния старт през ноември този TDI ще се предлага само в две версии: с предно задвижване и автоматична трансмисия DSG, или като quattro с механични скорости. Любимата комбинация от двойно задвижване и автоматична трансмисия ще се появи по-късно с разполагащия със 190 к.с. TDI. Базовият дизелов агрегат ще струва 75 000 лв.? Идентичният модел на VW струва с 8500 лв. по-малко – солидна надценка за Q3. Макар че клиенти няма да липсват, отсега е ясно: Audi произвежда по-скъпия Tiguan.

Резервоарът за AdBlue побира 18 литра. Пробегът на тестовия автомобил с едно зареждане: 9000 километра
Продължете на следващата страница