2016
Висок като SUV, но малък като типичен компактен автомобил – така от ноември 2016 г. Audi Q2 ще съблазнява клиентите. AUTO BILD покара новия модел и се пита дали с този „левент” от Инголщат не се е родила нова генерация коли за града. Q2 е малко по-къс и една идея по-висок от VW Golf. Визуално той изглежда като малко братче на Q3 (с 20 см по-дълго) и 3-вратото А3, от което приема техниката и дължината на междуосието. Шофьорът стои с 8,5 см по-високо, отколкото в А3. Отзад по-високи пътници чувстват дискомфорт заради ограниченото място за коленете.
Екипът по разработката явно е решил да даде повече място на багажника (405-1050 л) и на първия ред места. С идеално оформени повърхности за седене и добро качество на изработката марката с четирите пръстена осигурява това, което липсваше в нишата на „благородните” високи модели – а именно – микс от функционалност и качество, т.е. типичният ген на Audi.
Q2 има претенции да бъде един клас над конкуренцията си, по-висококачественото оборудване идва от общите елементи на концерна и по-скъпите „братя” на модела. High-end аудиосистема, интернет връзка или шареният дисплей в кокпита от А4 – тук има почти всичко, но и почти за всичко се доплаща. Включително и армадата от електронни асистиращи системи на Audi e oпционална. Единствено системата за аварийно автоматично спиране е серийна.
Прекрасно окачване
Серийно е и прогресивното кормилно управление, което доставя удоволствие и само с две завъртания от край до край предава импулсите в реално време. Затова и малкият кросоувър уверено атакува завоите. По-широката следа отзад (+27 мм в сравнение с А3) се противопоставя на по-високия център на тежестта, докато quattro-системата умело разпределя въртящия момент. Окачването е не просто успешно замислено – но и достатъчно „зряло”, за да бъде използвано при RS Q2 например.
2-литровият дизел не поставя икономията като приоритет
Развиващият 150 к.с. 2.0 TDI блести с перфектна шумоизолация и уверено се развърта до 5000 об/мин и нагоре. В Q2 дизелът, който вероятно ще изберат около една трета от клиентите, е проектиран не за икономия, а за удоволствие от шофирането. Трансмисията с два съединителя при тестовия автомобил на моменти се колебае с избора на предавка, но определено повишава комфорта в сравнение с ръчна скоростна кутия.
Какво друго ни притесняваше? Със 74 сантиметра товарният ръб беше доста висок, а късата предна врата затрудняваше излизането от купето при по-високи хора. Видимостта при паркиране можеше да бъде по-добра – заради този недостатък Q2 губи ценни точки при всекидневната пригодност.