2017
ПРАВО В ДЕСЕТКАТА – точно такова е попадението с Audi Q2, който подхожда перфектно на времето си. Компактният модел с висока позиция на седене няма никакви слабости, предлага достатъчно място и се управлява много добре. Преди всичко когато под капака е пъргавият 1.4 TFSI, който предава своите 150 к.с. към предните колела. Двойното задвижване, което винаги е част от оборудването на разполагащия също със 150 к.с. TDI агрегат, тук не се предлага. Всъщност то не му е и нужно. Дори върху мокра или хлъзгава настилка автомобилът продължава уверено напред след кратко придърпване на волана.
При това 1,4-литровият мотор си партнира чудесно със 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя. Пъргавият и жизнен бензинов агрегат подхожда перфектно на малкия и лек SUV. Автомобилът ускорява бързо чак до ограничителя на оборотомера – това създава настроение и ви кара да забравите, че разходът на гориво е почти 8 л/100 км. Въпреки интелигентната система за изключване на цилиндрите.
Разполагащият с голям въртящ момент дизелов двигател харчеше 6,2 л/100 км. Затова пък е малко по-шумен и не се сработва абсолютно перфектно с автоматичната предавателна кутия. Заради системата си Start-Stop на светофара потегля като начинаещ шофьор, който не може да реши коя предавка да включи. Пъргавият Q2 определено не заслужава този шумен дизелов мотор. Още повече, че с цената си от 65 000 лв. Q2 Sport 2.0 TDI quattro S tronic малко разваля удоволствието. Макар и новият дизел EA288 да не е под пряко подозрение, че замърсява много с азотните си оксиди, клиентът лесно се решава на струващия с около 10 000 лв. по-малко бензинов вариант.
Извод
ВЪПРОС НА ХАРАКТЕР – пъргавият бензинов мотор подхожда на малкия SUV повече от дизеловия. Освен това 1.4 TFSI е значително по-евтин.