СЕДЯ В НОВОТО Audi e-tron S Sportback, под мен три електромотора, а пред мен завой. Влизам в него със скорост 70 км/ч, в средата му давам пълна газ, автомобилът леко поднася със задница, а после се устремява напред. Толкова е лесно! След e-tron сега и S! Иначе казано, от Audi са направили GTI сред електрическите SUV-ове и са хвърлили ръкавица на физиката. Трябва накратко да обясним техниката. Електромоторът, който при e-tron 55 задвижва задната ос, е изместен напред, а отзад са монтирани две електрически машини, свързани чрез един охладителен кръг с 21,6 литра охладителна течност, а не механично.

ТРИ ЕЛЕКТРОМОТОРА В ЕДИН АВТОМОБИЛ! Прави общо 370 кВт при буустване, тоест над 500 к.с. И в екстремен случай над 973 Нм максимален въртящ момент. 4,5 секунди до темпо 100, от Audi казват, че можете да го постигнете до десет пъти един след друг. Ние казваме: не е зле за автомобил с тегло 2,6 тона.

Все пак трябва да споменем, че голяма част от теглото е разположено непосредствено над асфалта. Например батерията с капацитет 95 кВтч, която тежи общо 700 килограма. Друго нещо: e-tron S никога не се усеща като SUV с дължината от 4,90 метра и теглото на два компактни автомобила. На това място трябва да споменем и Torque Vectoring, тоест разпределението на въртящия момент. В нормален режим, тоест при спокойно придвижване, работят двата електромотора зад нас. Даваме пълна газ и сега вътрешното за завоя колело остава без натоварване, а външното се натоварва, тоест въртящият момент бива прехвърлен с цел по-добро сцепление – случва се много бързо, за милисекунди.Получава се, когато всички от един отдел разговарят помежду си, а не се надприказват. Тогава екипната работа дава резултат. Докъде бяхме стигнали? Някъде на междуградския път, инспектирахме окачването. За S-модела то е преработено, като е подобрено поведението в завои и спирането.

Тоест с цел по-добро сцепление са включени всички екстри, предлагани от Инголщат. Само едно нещо не са успели да направят: hey, Audi, 700-килограмова батерия и само 365 километра пробег? Затова бързаме да се насладим на лукса: тези перфектни седалки (кожена тапицерия!), тази изработка на световно ниво (вижте как се прави, хора от Tesla!), тази тишина (тихото е новото шумно!). И все пак може да се очаква при цена от 190 000 лв. (Sportback) и от 185 000 лв. (e-tron).
ИЗВОД
Ние винаги хвалим Марк Лихте за създадения от него дизайн. Също и в този случай. Но похвала заслужават и инженерите, които са изобретили най-добрия електрически SUV на света – e-tron S.