Audi e-tron GT спасява ауспуха с клапи в ерата на електрическата мобилност

1002
2021

Audi представи e-tron GT, а AUTO BILD вече успя да седне в новия модел! След SUV-овете e-tron и e-tron Sportback, GT е третият напълно електрически модел в актуалното портфолио на Audi – и също така най-важният. Подобно на Polestar 1, GT е един вид „Halo Car“, имиджов модел, който има за цел да предизвика апетита за електрическа мобилност на широката общественост. Използвайки базата на Porsche Taycan, компанията със седалище в Инголщат създаде електрическа лимузина а ла купе, която трябва да демонстрира какво можете да очаквате от изцяло електрическите модели на Audi по отношение на технологията и външния вид в бъдеще. Въпреки общата платформа PPE, e-tron GT и Taycan се различават коренно. Докато Porsche е по-скоро спортна кола, Audi е ориентирана в по-голяма степен към всекидневието и дългите пътувания. Но не му липсва мощност: в базовата си версия електрическото Audi разполага с максимум 390 кВт (530 к.с.) и 630 Нм въртящ момент, а в по-мощната RS версия – дори с 475 кВт (646 к.с.) и 830 Нм. От май 2021 г. GT ще бъдe пуснатo на пазара – на цена минимум 200 000 лв.

При почти идентична дължина e-tron GT е дори по-скосен от A7. Това води до по-динамични пропорции.

Серийната версия наследява почти всичко от e-tron GT Concept

Като изключим дръжките на вратите, e-tron GT има същата каросерия като прототипа от 2018 г. Широки калници, къси надвеси и голяма остъклена повърхност придават на машината характерни пропорции на спортен автомобил с четири врати. Вместо чупки и остри ръбове, при e-tron GT доминират по-фини линии, които ще определят бъдещия дизайнерски език на електрическите модели на Audi. Singleframe-елементът с мрежа като пчелна пита и финият подпис правят e-tron GT ясно разпознаваем като Audi. Под дългия преден капак откриваме т.нар. Frunk, отделение за съхранение с обем 81 литра. В задната част е използвана привличащата вниманието светлинна ивица, позната от SUV-а e-tron, комбинирана с масивен дифузьор. Може би на някои фенове на Audi A7 ще им липсва окаченият в горната част заден капак – защото така товаренето на 450-литровия багажник е малко по-трудно.

Кокпитът е изненадващо класически. Интериорът може да бъде поръчан изцяло без кожа и с повърхности от рециклиран материал – но напразно ще търсите екран за пътника до водача, а вторият инфотейнмънт дисплей като при e-tron, A6 и други в GT е заменен с бутони. Важни функции като отопление и обдухване на седалките, климатик или режими на шофиране могат да се контролират бързо и лесно. Серийни за модела са Digital Cockpit Plus и гласов асистент. Към добре познатата инфотейнмънт система MIB3 са добавени специфични за e-tron функции. Така например навигацията може да търси „бързи“ зарядни станции по маршрута, за да намали времето за пътуване.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв