2018
До 408 к.с. (300 кВт) и 664 Нм максимален въртящ момент ще развива новото Audi e-tron – но само в режим Boost. Този режим обаче ще бъде достъпен само за 8 секунди. Иначе електромобилът от Инголщат ще ускорява от 0 до 100 км/ч за под 6 сек. От Audi много се гордеят с функцията за рекупериране, която може да бъде управлявана ръчно или автоматично и благодарение на електрохидравлична система за спирачките – да увеличава пробега с до 30 процента. При измервания по цикъла WLTP колата ще изминава 400 км. В голяма степен това се дължи на серийния асистент за енергийна ефективност, който разпознава транспортната обстановка и анализира маршрута с помощта на радари, камери, данни от навигацията и Car-to-X информация и прави възможен най-икономичния стил на шофиране. Капацитетът на батериите ще бъде между 70 и 105 кВтч. Audi обещава, че e-tron ще може да бъде зареждан на 150-киловатовите станции за бързо зареждане – и след половин час отново ще бъде готов за дълъг пробег. Най-евтината модификация ще струва около 130 000 лева – т.е. с около 50 000 под Tesla Model X. Вероятно продажбите ще стартират в края на 2018.
Със своя коефициент на обтекаемост Cw от 0,28 Audi e-tron постига върхова стойност в сегмента на SUV-моделите. Audi e-tron е електрически SUV за спорт, за семейството и за свободното време. Като типичен модел от висок клас той осигурява място за петима пътници и голям багажен обем. Междуосието на автомобила е 2928 милиметра, дължината достига 4901 милиметра, а височината е 1616 милиметра. Въпреки че заради широчината от 1935 милиметра Audi e-Tron има относително голяма челна площ (A), неговият общ индекс на въздушно съпротивление (Сw x A) има стойност от едва 0,74 м2 и е по-нисък от този на Q3.
Външните огледала на e-tron буквално „израстват“ от предните лайстни на прозорците: корпусите им, които са оформени по различен начин от лявата и дясната страна формират, заедно със страничните стъкла, малки дифузьори. В сравнение с конвенционалните огледала това решение намалява коефициента на обтекаемост с 5 Cw пункта.
За първи път в сериен автомобил за Audi e-tron по желание ще се предлагат виртуални външни огледала. Те намаляват коефициента на обтекаемост с допълнителни 5 Cw-пункта в сравнение с вече оптимизираните от аеродинамична гледна точка серийни външни огледала и имат не само аеродинамична, но и естетическа функция. Плоските им корпуси интегрират в краищата на шестоъгълните си форми малки камери. Функцията за подгряване предпазва последните от обледяване и замъгляване и гарантира достатъчна видимост при всякакви метеорологични условия. Новите огледала са далеч по-компактни от серийните и намаляват широчината на автомобила с 15 сантиметра.