Audi e-tron: оазис на спокойствието


5
юли
2018

Прототипът Audi e-tron представя на водача и пътниците изцяло ново измерение на обкръжаващата ги среда. В допълнение към просторa и стилно изчистения дизайн, първият електрически модел на Audi предлага извънредно спокойна атмосфера, която на свой ред се превръща в перфектната сцена за изява на озвучителната система Bang & Olufsen 3D Premium. SUV-ът предлага и изцяло нова концепция за управление и контрол на функциите. Audi e-tron е първият серийно произвеждан автомобил с виртуални външни огледала.

Сценарият: голяма сцена за изявата на прототипа Audi e-tron

В Датския кралски театър в Копенхаген марката с четирите пръстена представя за първи път интериора на прототипа Audi e-tron. На сцената, където актьорите и изпълнителите обикновено излизат за своите изпълнения пред аудитория с 650 зрители, ярката светлина на прожекторите сега е фокусирана изцяло върху пълноразмерния SUV модел с електрическо задвижване. Все още обгърнат в характерната си камуфлажна окраска, прототипът Audi e-tron демонстрира пред публиката гъвкавия и практичен дизайн на своето вътрешно пространство – с лекотата на балерина, интелигентността на театрален актьор и внушителното изпълнение на оперен певец. Подобно на истинска концертна зала, електрическият SUV модел предлага на водача и неговите спътници и едно чисто акустично изживяване с 3D звука на допълнително предлаганата озвучителна система Bang & Olufsen Premium. Тази система възпроизвежда музикалните произведения точно така, както са записани – без никакви изкуствени ефекти благодарение на 16-те озвучителни тела и усилвателя с мощност до 705 вата.

Вдъхновени от кубизма форми и виртуални външни огледала: вътрешният дизайн на Audi e-tron

Сцената във вътрешността на прототипа Audi e-tron е във формата на голяма плавна дъга, която буквално обгръща пространството (т. нар. „Wrap-around”) и включва в себе си цялото арматурно табло с неговите добре изразени хоризонтални линии заедно с пластичните форми на облицовките на вратите. В нея се вписва хармонично и козирката на серийния Audi virtual cockpit, чиито елегантен дисплей създава зрително усещане за свободно реене в пространството, както и екраните на виртуалните външни огледала. Тези огледала ще отбележат своята световна премиера в серийната версия на прототипа Audi e-tron, извеждайки цифровизация в автомобила на съвсем ново равнище.

Виртуалните външни огледала не само осигуряват ново технологично изживяване, но предлагат и много практически ползи по отношение на комфорта и безопасността. В тяхната тънка конзола е вградена малка видеокамера, чието изображение се обработва цифрово и се показва на висококонтрастните 7-инчови OLED екрани в интериора. Водачът може да се възползва от различни настройки само с докосване чрез сензорната функция на екрана. Кадрирането на изображението например може да бъдат променено, за да осигури желананото зрително поле, а картината подлежи на увеличаване и намаляване в зависимост от желанието на потребителя. В системата MMI водачът може да избира и между три гледни точки, подходящи за различни ситуации на пътя – за шофиране по магистрала, за завиване и при маневри за паркиране.

Друга забележителна характеристика на вътрешното пространство е конзолата на централния тунел между седалките. Тя е разположена върху отворени странични панели, което създава впечатлението, че подлакътникът и вграденият скоростен лост се носят свободно  в пространството над  нея. Така лекотата и ефективността се сливат в едно, а цялото арматурно табло е фокусирано върху водача.

Eлектричеството оживява: материалите и изпълнението

Във всяко ниво на оборудването вътрешното пространство на прототипа Audi e-tron демонстрира пефектна координация на материалите на тапицериите, цветовете и декоративните облицовки. Независимо дали става дума за фината естествена кожа Valcona или за тъмния четкан алуминий, допринасящ за спортното излъчване, електрическият SUV модел отговаря на най-високите качествени стандарти по отношение на изпълнението и избора на материали. Шевовете на седалките пресъздават мотив, напомнящ електронните платки, а допълнително се предлагат шевове и бордове на тапицериите в яркооранжевия цвят на електрическите системи с високо напрежение. Допълнителният пакет контурно/индиректно вътрешно осветление подчертава нежно повърхностите и акцентира прецизно основните линии на интериора. Емблемата „e-tron“ на арматурното табло също използва ефектна подсветка.

Изобилие от място за петима: вътрешен простор

Благодарение на своето голямо междуосно разстояние от 2928 милиметра, прототипът Audi e-tron е в състояние да предложи достатъчно пространство за петма пътници и техния багаж. Дължината на интериора, пространството в областта на главите на пътниците в предната и в задната част, както и за коленете на пътуващите на втория ред седалки са сред най-добрите показатели в сегмента на пълноразмерните SUV модели. Поради липсата на традиционния за конвенционалните модели централен тунел, отзад е налице напълно равен под, който създава допълнително пространство.

Почти съвършено: усещането за спокойствие в купето

Със своята комбинация от електрическо задвижване и комфортен, изтънчен интериор, прототипът Audi e-tron създава коренно ново, различно усещане за мобилност. Особено при пътуване в градски условия, моделът излъчва почти съвършено усещане за тишина и спокойствие – до купето достигат единствено далечни звуци от гумите и лекото бръмчене на електродвигателите. Акустичният комфорт винаги е бил сред силните страни на всички модели на Audi, но прототипът Audi e-tron издига това качество на нова висота и предлага изключителен комфорт при пътуване на дълги разстояния. В каросерията на модела са използвани специални мерки за шумоизолация и уплътняване на всички зони, които биха могли да станат проводник на шумови смущения. Аеродинамичният шум, който обикновено доминира в акустичните възприятия на водача и пътниците при скорост на движение около 85 км/ч, едва достига до вътрешността на прототипа Audi e-tron и пътуващите могат да говорят помежду си спокойно и удобно дори при движение с висока скорост.

Още по темата

Card image cap
TT RS за първи път без маскировка

11
мар.
2016

От Audi „разхождат” TT RS без маскировка по пътищата на Испания

Card image cap
Клонираните атакуват

8
авг.
2016

Куриозна катастрофа стана в Китай: Landwind X7, копие на Range Rover Evoque, се удря в британския оригинал. Двете коли дори са боядисани в един и същ цвят

Card image cap

В последния брой:

Архив >