Audi Coupé S2: вече няма такива купета (ТЕСТ)


21
ян.
2021

Валтер Рьорл май го е казал най-добре: когато го питали за качествата на рали автомобила Audi quattro, легендарният пилот споделя, че и дресирана маймуна да поставите зад волана – тя също щяла спечели. И действително, когато първото quattro участваше в ралитата от световния шампионат, то жънеше победа след победа. Значително по-доброто сцепление компенсира увеличеното тегло и затвърждава имиджа на Audi като производител на динамични автомобили със задвижване на четирите колела.

Техническите спецификации на S2 са просто вълнуващи

Създаването на достоен наследник на „боеца“ на Audi със сигурност не е било лесна задача за инженерите на марката: оптимизиран в аеродинамичния тунел и без украса, моделът Coupé, произвеждан от октомври 1988 г. до ноември 1995 г., беше тясно свързан със стандартното Audi 80 B3 и освен това е лишен от определящите стила в дизайна „раздути“ калници на quattro. В знак на почит към своя предшественик, новият спортен модел разполага с две малки сребристи лога S2 и с „напомпан“ редови петцилиндров мотор с многоклапанна технология, известна като quattro 20V. Комбинация от аеродинамика, изцяло поцинкована каросерия, 4х4 и турбо трябва да бъде достатъчна за S2 като върхов спортен модел.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОФЕРТИ ЗА ПРОДАЖБА НА АUDI S2

Сякаш инженерите на Audi са дали на своя гениален „Vorsprung durch Technik“ („Напредък чрез техника“) прекалено дискретна „обвивка“. Визуално лаиците трудно биха могли да различат S2 с мощност 220 к.с. (по-късно – 230 к.с.) от стандартните му събратя със значително по-маломощни атмосферни двигатели. На практика Coupé S2 изглежда доста „по-питомно“ от харизматичния си ръбест предшественик. Всъщност S2 изпълнява идеално задачата си да бъде приятен GT спортист, с дискретна динамика, произвеждан в големи серии. Но как се движи подобрен Understatement модел?

Визуално S2 не се различава сериозно от по-маломощните версии на Audi Coupe.

Превъзходното окачване е голямо предимство на S2

Често тиражираното сравнение с доктор Джекил и мистър Хайд по случайност удря в десятката с S2. В топмодификацията на Audi Coupé без проблем ще изминавате десетки хиляди километри годишно с изненадващо високи скорости, независимо от атмосферните условия. Развиващото близо 250 км/ч S2 е герой на лявата лента, не се страхува от завои на магистралата и без значение от натоварването се характеризира с превъзходно пътно поведение. Революция в техническо отношение маркират може би донякъде плавно работещото кормилно управление Servotronic, електронно управляемата климатична система и ергономичните спортни седалки.

Практичен интериор като при Audi 80: спортен волан, карбон и светли циферблати.
Технически данни: Audi Coupé S2
Двигател5-цил., с турбо, отпред надл.
Работен обем2226 куб. cм
Мощност169 кВт (230 к.с.) при 5900 об/мин
Макс. въртящ момент350 Нм при 1950-3000 об/мин
Задвижванедвойно/6-степ. трансмисия
Дължина/широчина/височина4401/1716/1375 мм
Тегло1525 кг
Обем на багажника232 до 912 литра
0–100 км/ч5,9 сек
Макс. скорост248 км/ч
Вредни емисииCO2 239 г/км
Цена80 500 марки (1994)

Audi осигурява страхотен звук на спортното купе

Още по-интересно – защото е по-забавно – е да карате по пътища с много завои. По планински проходи S2 може да покаже второто си аз. При всяко отклонение на волана той не реагира с прекалена спонтанност, а със стоическа прецизност. Ясно се усеща голямото тегло от 1,5 тона, но жадният за обороти турбодвигател го скрива при настъпване на газта. Мощната машина „тегли“ добре във всяка ситуация и с удоволствие достига червената зона. Нейният дрезгав тембър се дължи на реда на запалване на цилиндрите (1 – 2 – 4 – 5 – 3) – този гърлен звук е уникален и до днес.

Здравият агрегат с по 5 клапана на цилиндър е и сърцето на автомобила. Обикновено той изминава по 200 000 или дори по 300 000 километра без ремонти и, подобно на останалата част от автомобила, не демонстрира сериозни признаци на стареене. Когато охладителната течност и маслото са достигнали работна температура, моторът няма проблем и с над 7000 оборота.

Благодарение на перманентно си двойно задвижване S2 е майстор на бързите завои.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >