Audi Coupe или DKW?

1802
2022

Тази кола е открита в края на 80-те години на миналия век в склад в индустриалната зона във Франкфурт, нает от група любители на марката DKW, който е пълен до тавана със стари части и автомобили. След време групата се разпада и останалите членове са принудени да освободят помещението заради високия наем. Те преместват всичко, което могат, в по-малък склад, но поради липса на достатъчно място се налага да продадат част от автомобилите, сред които е и странното DKW, показано на снимките.

Колата е купена от холандски фен на DKW, въпреки съветите на приятелите си да не го прави. Първият проблем е, че се налага да бъдат намерени или направени много нови части, както и различни компоненти за каросерията. Другият проблем е, че моделът е напълно непознат и това превръща автентичното му възстановяване в основен проблем.

Първоначалното предположение е, че автомобилът е неизвестен прототип на DKW, изработен скоро след като Mercedes-Benz продава компанията на Volkswagen през 1964 г. Като една от първите си мерки за стабилизиране новият собственик спира всички по-нататъшни разработки, свързани с DKW, а скоро след това марката DKW отива в историята, заменена от възроденото Audi. Въпреки съмненията, колата е купена за 2750 DM и докарана в Холандия.

За тази цена рискът е минимален, тъй като разходите биха могли да се покрият само от продажбата на частите. В Холандия е направен обстоен преглед в опит за установяване на автентичността и изготвяне на списък с липсващите детайли. Така става ясно, че фаровете са NSU, решетката представлява ръчно перфориран лист, ходовата част е от DKW 1000 S De Luxe от 1962 г., като двигателят е форсирана версия на 3-цилиндров двутактов DKW, предназначена за състезания. Задните кръгли светлини са от Opel Manta, предното стъкло е от Porsche, а задното е от Fiat 850 Sport и е монтирано с главата надолу под ъгъл 180°. Повече от очевидно е, че тук не може да става дума за фабричен прототип на DKW.

Вдлъбнатините и драскотините на каросерията показват, че автомобилът не е съхраняван добре. Възстановяването се оказва доста сложно, тъй като не са открити снимки от първоначалното му състояние, а линиите на купето са едва разпознаваеми от силно оголената корпусна обвивка. При реставрацията новият собственик използва фарове, решетка и броня от Audi 60, които до голяма степен възпроизвеждат оригиналния вид на предната част. Впоследствие на мястото на правоъгълните фарове са монтирани две двойки кръгли фарове. Първоначално максимална скорост надхвърля 185 км/ч, но автомобилът е твърде неспокоен за ежедневна употреба и затова по-късно е вграден стандартен двигател от DKW, с който скоростта е намалена до 125 км/ч.

С течение на времето става ясен и произходът на този екзотичен прототип, чието точно название е Auto Union 1000 S Sport Coupe. Оказва се, че той е бил изработен от трима студенти от Колежа по дизайн към Техническото училище MHK (Meisterschule für Handwerker) в Кайзерслаутерн през 1968 г. В тази връзка може да допълни, че MHK е едно от най-елитните учебни заведения в Германия, специализирани в подготовката на кадри за автомобилната индустрия. Там получава своето образование и Клаус Луте, който е пионер на дигиталния автомобилен дизайн в Германия, както и създател на някои от най-интересните автомобили на своето време, като NSU Ro 80, NSU 1200 TT, Volkswagen K70, както и множество емблематични модели от Audi и BMW.

Интересно е да се отбележи, че само година след завършването на Auto Union 1000 S Sport Coupe, фирмата Audi представя първото в своята история спортно купе GT, чиято форма в много отношения се припокрива с тази на проекта, създаден от студентите в MHK.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин