2022
НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ преди сън да си мислите за нещо хубаво. Например за фейслифта на A8, който в тази форма и под това име няма да получи наследник. За да се осъществи в подобаваща светлина появата на дългия 5,19 метра флагман от Инголщат, инженерите са оборудвали A8 с нови светлини. Дигитални матрични LED фарове ги наричат от Audi. Всъщност се касае за видеопрожектор, който разстила пред автомобила нещо като светлинен килим с над 1 милион миниатюрни пиксела. И естествено ги настройва много по-прецизно съобразно ситуацията на пътя в сравнение с досега.
Разбира се, това светлинно шоу за през нощта в A8 се доплаща. Ако разполагате със 195 000 лв. за базовата версия, би трябвало да не страдате от безсъние през нощта заради финансовото си състояние. Иначе по отношение на моторизациите няма промяна в сравнение с преди фейслифта. По един V6 като бензинов (340 к.с.) или дизелов (286 к.с.), освен това V8 с две различни степени на мощността (460 к.с. в A8, 571 к.с. в S8) и Plug-in хибридна версия с повече мощност в сравнение с досега (462 вместо 449 к.с.). Винаги с 8-степенна автоматична трансмисия. Опционално се предлагат задни завиващи колела (серийни в S8) и активно окачване, което се настройва в зависимост от пътя.
Във вътрешното пространство има промяна на цвета: преди тонът коняк бе запазен само за клиентите на Audi Exclusive. Кулминацията в тапицираната с кожа луксозна „спалня“ е седалката отзад вдясно. Тя не е нова и се предлага само в по-дългата с 13 см версия, но тук човек наистина може съвсем спокойно да се излегне и да се потопи в сънищата си по време на пътуване. Желаем лека нощ на всички бъдещи собственици на последното A8 – и хубави сънища за електрическото бъдеще.
ИЗВОД
Audi дава още повече лукс и модерна техника на своя флагман. Така моделът спокойно се отправя към своето пенсиониране. Повече няма да има такова Audi.