ПОЗВОЛЕНО ЛИ ИМ Е ДА ГО ПРАВЯТ? Зададохме този въпрос, когато се появи първият CLS – беше през 2004 г. Швабите пуснаха на базата на Е-клас един дързък модел със заоблени форми и категорично неразумен характер. Както вече знаем, автомобилът пожъна успех.
Сега на пазара се появява третото поколение. И според нас CLS е намерил своята съвършена и завършена форма. По-стегнат и по-наточен в сравнение с преди. С решетката на AMG GT, с дълъг преден капак, тесни прозорци, нисък, скосен назад покрив и изтеглена задница. Като излят. На чисто новото Audi A7 не му е никак лесно. За разлика от Benz то притежава исторически образец – вечно красивото Audi 100 Coupé от 1970 г. Ако се вгледате по-внимателно, действително ще откриете в задницата на A7 непреходното Coupé. Изтегленото Audi изглежда по-хладно и по-технологично в сравнение с Benz. С по-сърдита предница, ниско смъкната радиаторна решетка, отчетливи ръбове и с впечатляваща светлинна ивица отзад. Зеленият цвят Avalon металик (доплащащ се) на тестовия автомобил ни харесва.
Както винаги A7 е фино, изчистено и праволинейно. Впечатление правят огромните тъчскрийн монитори (отгоре 10,1 инча, отдолу 8,6 инча) – освен тях автомобилът разполага с дигитален кокпит с 12,3-инчов дисплей (доплащащ се в пакет с навигационната система Navi plus). Всичките са с прекрасна резолюция, но заради големия брой функции и широкообхватните менюта управлението им невинаги е лесно. Опитайте се например да занулите дневния километраж… Натискате бутон и готово? Нищо подобно! Нужни са четири стъпки в менюто на бордовия компютър. А за целта първо трябва да го откриете – успех! Audi предлага малко повече място в сравнение с CLS, като се усеща и по-просторно – особено на задната седалка. Тя обаче е монтирана прекалено ниско и по-ръстовите пасажери не седят особено удобно. Практичен е, разбира се, големият заден капак, багажникът (535 литра) също е по-голям от този на CLS. Той все пак побира съвсем приличните 490 литра – ще се наложи обаче да го товарите през малък отвор.
AUDI A7

Кокпитът е хладен и изчистен, сега с три големи екрана за уредите, навигацията и климатичната инсталация
Като цяло Benz се усеща по-тесен от Audi – нищо чудно при тези тесни прозорци. Измерените стойности потвърждават това впечатление, но въпреки това отзад двама души седят сравнително удобно. Обзавеждането на интериора подхожда на външния дизайн. Кокпитът е доста стилен – в тестовия автомобил с поставки от ясеново дърво (доплащащи се) и двуцветна кожена тапицерия в червено и черно (също срещу доплащане). Наслада за окото са осветените отвътре вентилационни дюзи (серийно осветление на интериора с 64 цвята). Макар и да не са жизненонеобходими, те са красиви. Тестовият CLS бе оборудван с два огромни 12,3-инчови монитора, а широкоекранният кокпит с дигитални уреди струва 2000 лв., като дисплеят в средата е част от навигационната система Comand Online за 4200 лв. Тук графиката също е на ниво, менютата са широкообхватни, а управлението с натискащ/въртящ се превключвател функционира добре. 3-литров дизелов агрегат с 286 к.с. от новото семейство двигатели, с което Mercedes възроди редовия 6-цилиндров мотор.
Продължете на следващата страница, за да разберете кой печели