Audi A7 срещу Mercedes CLS: красотата изисква жертви


31
авг.
2018

ПОЗВОЛЕНО ЛИ ИМ Е ДА ГО ПРАВЯТ? Зададохме този въпрос, когато се появи първият CLS – беше през 2004 г. Швабите пуснаха на базата на Е-клас един дързък модел със заоблени форми и категорично неразумен характер. Както вече знаем, автомобилът пожъна успех.

Сега на пазара се появява третото поколение. И според нас CLS е намерил своята съвършена и завършена форма. По-стегнат и по-наточен в сравнение с преди. С решетката на AMG GT, с дълъг преден капак, тесни прозорци, нисък, скосен назад покрив и изтеглена задница. Като излят. На чисто новото Audi A7 не му е никак лесно. За разлика от Benz то притежава исторически образец – вечно красивото Audi 100 Coupé от 1970 г. Ако се вгледате по-внимателно, действително ще откриете в задницата на A7 непреходното Coupé. Изтегленото Audi изглежда по-хладно и по-технологично в сравнение с Benz. С по-сърдита предница, ниско смъкната радиаторна решетка, отчетливи ръбове и с впечатляваща светлинна ивица отзад. Зеленият цвят Avalon металик (доплащащ се) на тестовия автомобил ни харесва.

Както винаги A7 е фино, изчистено и праволинейно. Впечатление правят огромните тъчскрийн монитори (отгоре 10,1 инча, отдолу 8,6 инча) – освен тях автомобилът разполага с дигитален кокпит с 12,3-инчов дисплей (доплащащ се в пакет с навигационната система Navi plus). Всичките са с прекрасна резолюция, но заради големия брой функции и широкообхватните менюта управлението им невинаги е лесно. Опитайте се например да занулите дневния километраж… Натискате бутон и готово? Нищо подобно! Нужни са четири стъпки в менюто на бордовия компютър. А за целта първо трябва да го откриете – успех! Audi предлага малко повече място в сравнение с CLS, като се усеща и по-просторно – особено на задната седалка. Тя обаче е монтирана прекалено ниско и по-ръстовите пасажери не седят особено удобно. Практичен е, разбира се, големият заден капак, багажникът (535 литра) също е по-голям от този на CLS. Той все пак побира съвсем приличните 490 литра – ще се наложи обаче да го товарите през малък отвор.

AUDI A7

Кокпитът е хладен и изчистен, сега с три големи екрана за уредите, навигацията и климатичната инсталация

Четиризоновият климатик (доплащащ се) включва и панел за управление от задната седалка

Като цяло Benz се усеща по-тесен от Audi – нищо чудно при тези тесни прозорци. Измерените стойности потвърждават това впечатление, но въпреки това отзад двама души седят сравнително удобно. Обзавеждането на интериора подхожда на външния дизайн. Кокпитът е доста стилен – в тестовия автомобил с поставки от ясеново дърво (доплащащи се) и двуцветна кожена тапицерия в червено и черно (също срещу доплащане). Наслада за окото са осветените отвътре вентилационни дюзи (серийно осветление на интериора с 64 цвята). Макар и да не са жизненонеобходими, те са красиви. Тестовият CLS бе оборудван с два огромни 12,3-инчови монитора, а широкоекранният кокпит с дигитални уреди струва 2000 лв., като дисплеят в средата е част от навигационната система Comand Online за 4200 лв. Тук графиката също е на ниво, менютата са широкообхватни, а управлението с натискащ/въртящ се превключвател функционира добре. 3-литров дизелов агрегат с 286 к.с. от новото семейство двигатели, с което Mercedes възроди редовия 6-цилиндров мотор.

Продължете на следващата страница, за да разберете кой печели

Още по темата

Card image cap
Битката на мощните дизелови комбита

19
мар.
2018

Яки дизелови мотори под капаците, огромни резерви отзад – такива са модерните комбита днес. Сравнихме три многообещаващи модела, сред които новият Opel Insignia с автоматична трансмисия

Card image cap
Директно от ада: Aston Martin DB11 срещу AMG GT R и Bentley Continental

11
юли
2017

Страхотно бързи, много скъпи и благородни: чисто новият Aston Martin DB11 среща AMG GT R и Bentley Continental. Братя по дух, но все пак съвсем различни

Card image cap
Ssangyong XLV еXGi 160 CVVT: тук има място за всичко!

11
апр.
2017

Санг-йонг екс-ел-ви е-екс-джи-ай сто-и-шейсет си-ви-ви-ти – най-сложното нещо в просторния корейски SUV е да произнесеш името му... оттам нататък е лесно и приятно

Card image cap
Употребявани автомобили: Renault Twizy – електрическият стол

18
апр.
2017

Екологичен, изгоден, чудесен! Малкият електромобил е на пазара вече година. AUTO BILD провери „французина”

Card image cap

В последния брой:

Архив >