Audi A7 на старо: много дефекти помрачават удоволствието


12
окт.
2021

ИЗЛЪСКАНИЯТ СЪБРАТ на Audi A6 се появи с ново име: A7. Директната близост до по-голямото и по-луксозно A8 не е случайна. Хечбек с четири врати, много по-спортен и по-съвременен от своя консервативен голям брат, както и по-свободен и по-ексклузивен от донора на техниката си.

Кокпитът е като в A6. Структурата на менютата, големият брой бутони и малкият монитор изглеждат остарели

При първото A7 от 2010 г. първоначално ексклузивни остават само продадените бройки. Иначе специализираната преса го определи като модел с красива и практична задница. Клиентите обаче се бавеха. Може би защото формата им се струваше прекалено необичайна, а самият автомобил – твърде скъп. Още от старта трябва да приготвите поне 100 000 лв. Подобаващо моторизиран и с добро оборудване моделът стига и до шестцифрени суми в евро. Най-важното винаги е на борда. Автоматичните скорости – също. Нещата там обаче са малко сложни – в A7 работят три трансмисии: нареченият S tronic автоматик с два съединителя, безстепенна предавателна кутия Multitronic и 8-степенна трансмисия с хидротрансформатор. Тук S tronic е доста издръжлива. Проблеми може да се появят единствено с управляващата електроника. Но все пак трансмисията не работи много изискано. Превключването от R на D трае цяла вечност, а маневрирането се превръща в изпитание за търпението.

OБЯВИ ЗА AUDI A7 НА СТАРО

Задницата цитира Audi 100 Coupé от 70-те години. 4,97 метра почти непреходна елегантност

Не трябва и да очаквате потегляне без придърпване. Този проблем още повече се усилва с напредване на възрастта. Multitronic в A7 не се счита за толкова катастрофална, както в други модели по-рано. Все пак обаче е необходимо да харесвате ефекта на ластика. Бездруго тази кутия се поставя единствено на разполагащите с 204 к.с. 2.5-литрови и 2.8-литрови FSI версии, както и при 3.0 TDI. Тя бе комбинирана винаги с предно задвижване и през 2014 г. бе спряна за А7. Сравнително добрата автоматична предавателна кутия с хидротрансформатор е запазена за топ дизеловия мотор с 313, 320 и 326 к.с., както и за RS-7 моделите с V8 бензинов двигател с 560, респективно 605 к.с. Със звука си 4-цилиндровите агрегати не звучат особено респектиращо, а и са склонни към жажда за масло. Препоръчваме ви 6-цилиндров вариант: хармоничен е дизеловият двигател, при което нареченият EA897 има печалната известност от събитията с манипулиране на софтуера.

Удобни спортни седалки с широк диапазон на регулиране. На страничната опора й личи пробегът

Богат избор имате и при окачването. Освен стандартните амортисьори от Audi оферират по-стегнатите S-line, както и въздушно окачване. Единствено с него може да се радвате на истински комфорт от висок клас. A7 предлага, освен познатите ни слаби места на A6 като стачкуващи монитори на навигацията, износени компоненти по окачването, проблемни електрически паркинг спирачки, както и стачкуващи системи Keyless Go – освен това има и скърцане и тракане в интериора – някои специални собствени болежки. Например безрамковите прозорци се затварят неособено добре и причиняват силен шум при движение. Когато задният спойлер не излезе според настройката при темпо 140 км/ч, то вероятно вината отново е в модула за управление. Дори и състоянието на автомобила да е безупречно, високите цени на застраховките ще помрачат настроението ви. По улиците А6 се среща по-често от A7 – но не е толкова ексклузивно.

V6 двигателят е бърз и култивиран, S tronic трансмисията тук се представя добре

Продължете на следващата страница, за да видите проблемите на модела

Още по темата