Audi A6 Avant като quattro Ultra намалява разхода на гориво


9
ян.
2021

Audi A6 Avant е бестселър сред германските служебни автомобили. Като quattro Ultra комбито освен това е доста икономично. Тествахме го.

Преди години това бе хубав маркетингов трик: с допълнението в името Ultra задвижването quattro на Audi звучеше като още повече динамика, по-добър тракшън и по-голямо удоволствие от шофирането. В действителност обаче Ultra означаваше преминаването от перманентно към включващо се само при необходимост двойно задвижване. Сензори регистрират 100 пъти в секундата данните от ESP, ъгъла на завиване, позицията на педала на газта , надлъжното и напречното ускорение, както и въртящия момент и мощността на двигателя. Техниката пести спрямо обикновеното quattro до 0,3 л/100 км. Тествахме това Audi A6 Avant, за да разберем как се получава.

Ultra активира задната ос само при загуба на сцепление на предната

Тестваме Audi A6 Avant 55 TFSI quattro Ultra, чийто разполагащ с 340 к.с. 6-цилиндров бензинов мотор придвижва маса от 1835 килограма.  Базовата цена на автомобила е 127 000 лв. Пътуването с бързото комби доставя удоволствие. Двигателят присъства акустично, но в приятния смисъл. Удобните седалки и значително подобреното управление, което е осезаемо по-информативно, улесняват шофирането в завои и гарантират спокойствие. Това се дължи и на факта, че хората от Инголщадт да „отучат“ управлението от малко синтетичното усещане. Сега промените на посоката се извършват значително по-леко дори и в динамичен режим на движение в сравнение с досега.

Динамичните характеристики на 6-цилиндровия бензинов двигател са уверени

На суха пътна настилка Ultra-quattro реагира доста пъргаво и насочва дългото 4,94 метра комби бързо в завоите, при което междуосието от  2,92 метра не помага непременно. Само е тесни, амбициозно взети завои ви се иска да имате малко активна задница и не чак толкова тромава предна част на автомобила. Но сцеплението и удоволствието при шофиране по междуградски пътища бързо ще изместят подобни мисли от главата ви. Освен това задвижването quattro поомагаза спринта от 0 до 100 км/ч, който се взема за пет секунди. Максималната скорост на  Audi A6 Avant 55 TFSI quattro Ultra е 250 км/ч. Остава разбира се темата за разхода на гориво. Нашият тестови автомобил е оборудван със сензори, които регистрират, колко често е активно задвижването quattro. При по-скоро бърза обиколка, делът на двойното задвижване е 51 процента, а средният разход на гориво бе 10,6 л/100 км. Audi посочват разход от 7,8 л/100 км.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >