2018
Не, няма да кажем, че е перфектен. Не би било професионално. Търсенето на кусури в случая обаче се оказва доста трудна задача. Да, има леко „замисляне“, когато настъпиш рязко газта до пода. А всичко останало? Просто феноменално! Прецизно като скалпел кормилно управление, мощен като локомотив 3-литров V6 ТDI с 286 „коня“ и 620 Нм, които сякаш те изпращат в друга орбита при ускорение и превръщат изпреварванията в детска игра. За малко да забравим – всички A6 вече са „меки“ хибриди със стартер-генератор и малка литиево-йонна батерия, интегрирана в 48-волтова електрическа мрежа.

Сбогом, аналогов свят! Кокпитът е почти изцяло дигитализиран, но от Audi са запазили „врътката“ за силата на звука; двата дисплея в центъра са тип „тъчскрийн“
С новото Аudi във високия среден клас няма да ви липсва нищо – прекрасно задвижване (винаги quattro), просторно купе, комфортна возия… и интериор, който много хора преди 10-15 години щяха да помислят за декор на научно-фантастичен филм. На практика в нашия тестови автомобил конвенционалните бутони са сведени до минимум – целият кокпит е изграден около три дисплея. И преди да се зачудите дали толкова много дигитализация не е объркваща за водача, бързаме да добавим – хората от Audi заслужават аплодисменти. Защото са успели да направят почти напълно цифровизиран кокпит, с който можете да оперирате почти по същия начин, по който сте свикнали от миналото. Натискате тъчскрийн – а получавате обратна връзка и „кликване“ като при напълно конвенционален бутон. А6 определено е много атрактивен отвътре – но в тон с дизайнерската философия на Audi е издържан в стила на дискретната елегантност отвън. И това е чудесно – защото не всеки се радва да го зяпат по светофарите.

Дизайнът следва типичната за марката дискретна елегантност – и затова А6 не привлича излишно много погледи върху себе си
Извод
Просторно, висококачествено и с букет от високи технологии, новото A6 е автомобил, който радва всички сетива. Най-впечатляващото нещо в модела от Инголщат определено е свръхдигитализираният кокпит, който демонстрира къде е силата на Audi.

8-степенната автоматична трансмисия, управлявана от този малък селектор, на моменти реагира леко забавено
Технически данни
V6, турбодизел • Работен обем 2967 cм³ • Maкс. мощност: 210 кВт (286 к.с.) при 3500 об/мин • Макс. въртящ момент: 620 Нм при 2250 об/мин • Макс. скорост 250 км/ч • Задвижване: двойно/8-степ. автоматична трансмисия • 0-100 км/ч за 5,5 сек • Д/Ш/В 4939/1886/1457 мм • Обем на багажника: 530 л • Обем на резервоара: 73 л • Разход EU-Mix: 5,5 л/100 км • Емисии СО2 142 г/км • Цена: от 114 711 лв.