Audi A5 Sportback g-tron: най-сексапилният модел на метан

0209
2020

Германците са странен народ. Обичат да дават газ – но не си падат по автомобили на газ, било то природен (метан) или пропан-бутан. Което е малко странно, тъй като метанът е екологична (до 80% по-малко СО2) и изгодна технология – перфектният мост между дизеловото Днес и електрическото Утре. Някакси метанът беше позабравен на фона на цялата еуфория около Plug-in хибридите и електромобилите.

През 2019 в страната на Гьоте едва 0,2 процента от всички регистрирани автомобили са били на метан – което е спад от 29,4 процента спрямо предходната година. Който въпреки това се интересува от CNG-автомобил, с учудване ще установи, че на практика само концернът VW залага активно на този тип технология. Например Audi – явно в Инголщат не се обезкуражават от слабите продажби и продължават да предлагат на клиентите си версията g-tron и след фейслифта на A5 Sportback. А това, може би, е най-красивият „метанов“ автомобил на пазара. Визуално g-tron не се различава от своите бензинови или дизелови „събратя“, без проблем можете да го поръчате с големи джанти или с пакет S line.

g-tron е много приятен за каране

И няма да сгрешите, ако ги добавите: със 170 к.с. е достатъчно мощен. Единствено по „по-твърдия“ звук при работа на двигателя ще разберете, че под предния капак се случва нещо по-различно. Но като цяло, агрегатът работи доста по-нежно от TDI. За добрата динамика се грижи и окачването. Като цяло, то е стегнато, но не е прекалено твърдо. По наша преценка единствено кормилното управление можеше да бъде по-директно. Тоест… има ли някакви недостатъци заради метановата уредба? Всъщност не. Едва при директно сравнение ще забележите, че подът на багажника е с 13,5 см по-високо (заради метановите бутилки). Това, което наистина ни подразни, е ограничената мрежа от зарядни станции. В интерес на истината, техният брой за България е над 100, а в Германия – около 800. За голям брой потребители това не е достатъчно, а едва 7-литровият резервоар за бензин ще ви принуди винаги да шофирате на метан.

„Метановото“ А5 е със стегнато окачване и ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,6 секунди.

Извод

A5 Sportback е екзотика – за съжаление. То изглежда добре, притежава достатъчно практични таланти за всекидневието, приятно е за каране и с атрактивен дизайн. Единствено по-малкият брой станции за зареждане може да отблъсне някои клиенти.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин