ПРИЯТЕЛИ, ТРЯБВА ДА ПРЕОСМИСЛИМ някои неща. Днес маски носят не само лекарите, а куантум-сивият цвят на нашия тестови автомобил не е грунд. Днес просто това е модерно. Това стилно сиво кара A5 Sportback да ни се представя в нова светлина. Марк Лихте, човекът на Audi, отговарящ за дизайна, доказва тук своя талант да прави от малкото много.

Всъщност ние говорим за фейслифт. В действителност: A5 Sportback никога не е бил в по-добра форма. По-широки калници, по-характерни линии, радиаторна решетка с нова рамка – фина работа, господин Лихте! Под сивата повърхност много от нещата си остават постарому. Това е, основно техника на A4. Едва ли обаче съществуват по-талантливи донори. Така и в A5 се крие богат опит. Тестовото quattro ни бе изпратено от Audi с автоматично регулиращи се амортисьори. Екстрата струва 1506 лв. и задължително я препоръчваме. Окачването предлага широк диапазон – от майсторско превземане на завоите до комфортно пътуване за семейството (хора, вътре наистина се побира цяло семейство заедно с багажа). Управлението се настройва по темпото. Винаги се усеща, никога не е прекалено леко, постоянно прецизно.

Не може да се каже за всички модели на Audi. Обозначението на модела на задницата обещава много повече, отколкото сивата звезда може да изпълни. Още повече в спортните одежди S line. 40 TDI в орбитата на Audi означава 2-литров дизелов агрегат със 190 к.с. Тестовият автомобил е с тегло 1700 кг – по-добре е да избягвате състезания на светофара. Ще го кажем иначе: моторизацията е разумна. Но нищо повече. Още повече, че 7-степенната автоматична система е малко мудна. В комфортен режим по междуградския път при изпреварване S tronic се нуждае от две дълги секунди, докато разбере, че водачът настоява за кикдаун. Затова пък първоначално шумният 4-цилиндров двигател бързо замлъква, което се дължи на превъзходната шумоизолация. Дори вятърът не ви изнервя. Даже и при висока скорост. Изненадващо е с оглед на безрамковите прозорци.

Вътрешното пространство, макар и да не е най-новото, е най-финото. Нищо чудно. В ценовата листа на допълнителното оборудване от 123 страници (!) хората от Audi са избрали 37 позиции. Базова цена: 93 381 лв. Тестов автомобил: 117 653 лв. Само 10,1-инчовият монитор с MMI навигационна система струва 4898 лв. Системата е светкавично бърза, с отлична свързаност и с брилянтно изображение. Въпреки това ни изнервя. Тъй като вместо както досега чрез въртящ/натискащ се превключвател на централната конзола се управлява посредством допир на тъчскрийна. Категорични сме, че уцелването на екрана е по-лошият вариант – особено по време на движение, като освен това оставяте мръсни отпечатъци по дисплея. Приятели, трябва да преосмислите някои неща.

ИЗВОД
Фейслифтът вкарва A5 Sportback в отлична форма. Техниката и качеството са добри – както сме свикнали и от преди него. С новата концепция за управление на кокпита Audi прави по-скоро крачка назад.