Audi A5 Sportback: превръща мъжа в дете


23
сеп.
2020

ПРИЯТЕЛИ, ТРЯБВА ДА ПРЕОСМИСЛИМ някои неща. Днес маски носят не само лекарите, а куантум-сивият цвят на нашия тестови автомобил не е грунд. Днес просто това е модерно. Това стилно сиво кара A5 Sportback да ни се представя в нова светлина. Марк Лихте, човекът на Audi, отговарящ за дизайна, доказва тук своя талант да прави от малкото много.

Фин интериор. Управлението на тъчскрийна по време на движение е въпрос на късмет

Всъщност ние говорим за фейслифт. В действителност: A5 Sportback никога не е бил в по-добра форма. По-широки калници, по-характерни линии, радиаторна решетка с нова рамка – фина работа, господин Лихте! Под сивата повърхност много от нещата си остават постарому. Това е, основно техника на A4. Едва ли обаче съществуват по-талантливи донори. Така и в A5 се крие богат опит. Тестовото quattro ни бе изпратено от Audi с автоматично регулиращи се амортисьори. Екстрата струва 1506 лв. и задължително я препоръчваме. Окачването предлага широк диапазон – от майсторско превземане на завоите до комфортно пътуване за семейството (хора, вътре наистина се побира цяло семейство заедно с багажа). Управлението се настройва по темпото. Винаги се усеща, никога не е прекалено леко, постоянно прецизно.

По-широки калници, похарактерни извивки, нова радиаторна решетка – никога досега A5 Sportback не имал толкова силен характер

Не може да се каже за всички модели на Audi. Обозначението на модела на задницата обещава много повече, отколкото сивата звезда може да изпълни. Още повече в спортните одежди S line. 40 TDI в орбитата на Audi означава 2-литров дизелов агрегат със 190 к.с. Тестовият автомобил е с тегло 1700 кг – по-добре е да избягвате състезания на светофара. Ще го кажем иначе: моторизацията е разумна. Но нищо повече. Още повече, че 7-степенната автоматична система е малко мудна. В комфортен режим по междуградския път при изпреварване S tronic се нуждае от две дълги секунди, докато разбере, че водачът настоява за кикдаун. Затова пък първоначално шумният 4-цилиндров двигател бързо замлъква, което се дължи на превъзходната шумоизолация. Дори вятърът не ви изнервя. Даже и при висока скорост. Изненадващо е с оглед на безрамковите прозорци.

Не е тясно: предлаганото място отзад е съвсем прилично, докато качването става трудно

Вътрешното пространство, макар и да не е най-новото, е най-финото. Нищо чудно. В ценовата листа на допълнителното оборудване от 123 страници (!) хората от Audi са избрали 37 позиции. Базова цена: 93 381 лв. Тестов автомобил: 117 653 лв. Само 10,1-инчовият монитор с MMI навигационна система струва 4898 лв. Системата е светкавично бърза, с отлична свързаност и с брилянтно изображение. Въпреки това ни изнервя. Тъй като вместо както досега чрез въртящ/натискащ се превключвател на централната конзола се управлява посредством допир на тъчскрийна. Категорични сме, че уцелването на екрана е по-лошият вариант – особено по време на движение, като освен това оставяте мръсни отпечатъци по дисплея. Приятели, трябва да преосмислите някои неща.

Голям капак: заради миниатюрните фуги задният капак се разпознава само, когато е отворен

ИЗВОД

Фейслифтът вкарва A5 Sportback в отлична форма. Техниката и качеството са добри – както сме свикнали и от преди него. С новата концепция за управление на кокпита Audi прави по-скоро крачка назад.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >